Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

Csőváz blog

Lourdes DH World Cup 2017 végeredmény

2017. május 01. - Misi....

Itt egy vagány videó összefoglaló a futamokról. 

A futam egyébként iszonyat izgalmasra sikeredett. Nem hosszú egyébként. 1 óra 49 perc (köszi Red Bull). A végeredmény pikantériája, hogy az időmérőn legjobb időt elérő startolhatott a döntő utolsó indulójának. Tehát a leglassabb indult el legkorábban.

"4.5.033 The start order for the final is determined on the basis of the reverse result of the qualifying round or seeding run, the fastest rider starting last."

Ez így vagány is lenne, mert a végére hatalmas harcokat várhattunk volna a top riderektől. 

VISZONT

A futam elején még szép idő volt, és közben szakadt le az égi áldás. Nézzétek meg az első indulót Alexandre Fayolle (FRA) lazán megnyerte azzal, hogy szerencséjére ő volt a leglassabb az időmérőkön, de még jó pályán tudott menni az eső előtt. Aztán olyan hideg eső jött néhol jelentős oldalszéllel, hogy a legutolsónak indulókat szó szerint sajnáltam. A pályának ráadásul voltak agyagos részei is, ami esővel együtt mint a jég úgy csúszott. Panaszkodtak is rá a versenyzők utólag. Aaron Gwinn 2:53-as időmérős eredményéhez képest futott 3:37-et (videón 1 óra 16-tól). Kedvencem Danny Hart (videón 1:20-tól) 2:53-as időmérőhöz futott 3:57-et. Szegény egyébként esett is egyet. Ha már a bukások: Remi Thirion (FRA) pont úgy esett, hogy már látta a célvonalat. 

A nagyon beharangozott 29-er DH Sanra Cruz V10 másodikként futott be. Győzelmet vártak tőle, ami sajnos nem jött össze, de tekintve, hogy már az eső után indult, és így lett második, szerintem kiváló eredmény volt. Sokan már szidják a 29-es kerékméretet, hogy majd megint cserélni kell. 26-ról, 27,5-re cserélődtek a dh gépek az elmúlt években. Most meg megint vehetnek új vázat, és kereket, új villát. Még a világ gazdagabbik felén is látják hogy a 29-es kerékméret gyorsabb lefele, de persze szidják is, mert megint kiadással fog járni. De az már látszik, hogy ez a váltás végbe fog menni. Az időmérőkön és a szabad edzéseken 3 a 7 leggyorsabb idő közül 29-er volt úgy hogy összesen 3 ilyen gép indult. Ez sokat elmond azért. 

Az amcsi és kanadai rajongók meg szidták az időjárást, és szerintük vissza kéne vinni a verseny az USA-ba, mert ott stabilak az időjárási viszonyok. Mondjuk Colorado-ba. Az pont a földrész közepén van. A franciák meg totál elégedettek voltak a végeredménnyel, mert Franciaországban egy francia rider nyert a legelső gurulásban, és utána már csak hátra kellett dőlnie nézni az esőt, az iszonyatos oldalszelet, bort kortyolgatni és sajtot tömni két pofára :)

Interjú a győztessel

A kerékpárja Polygon DH9 custom épített hátsó lockolható rugóstaggal

Végeredmény lista

uci.JPG

Utána néztem az Alex által használt guminak. Kenda Hellcat. Kb annyira új, hogy kevesebb, mint 10 napja jelentették be hivatalosan. Az oldalában kevlár szövetet (Kenda Vector Shield fantázianéven)  használnak, ami jobb védelmet biztosít az oldalfal vágások ellen. Mindezt olyan 1200 gr-os súly mellett. Állításuk szerint ezzel 200 gr-al mennek alá a piac többi hagyományos dh gumija alá. Akit érdekel bővebben a gumi a cég honlapján további infó is van róla. 

Ha tetszett a post kövess Facebookon. Katt IDE és like.

Ha a haveroknak is tetszene a bénázásom oszd meg ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://csovaz.blog.hu/api/trackback/id/tr9012470501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akos27 2017.05.01. 19:49:08

A rugóstagot állítja a felesleges váltókar?

Misi.... 2017.05.01. 21:03:39

@akos27: Ja ja. Az a váltókar állítja a rugóstagot. Használta is 3x a futam során. Gondolom azért nyomtak 1-1 közelit a hátsó tagról, és az XT váltótól, hogy akit érdekel az láthassa.
süti beállítások módosítása