Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

új Shimano plattform pedálok

2018. április 16. - Misi....

XT PD-M8040: Bizony végre már nem csak Saint lesz elérhető

XC, trail és enduro vonalra szánják 89 fontért (nagyjából 30 ropi). Két méretben lesz elérhető:  S/M (100x105mm) 460 gr és M/L (110x115mm) 506 gr. 

 

wsi-imageoptim-fresh-goods-friday-392_26.jpg

 

Saint PD-M828:

De lesz új Saint is, ami a tömítéseit az XTR-től örökli, 3 és 5 mm-es szegecsek jönek vele a csomagban.

pd-m828_other_other_1standard_right.jpg

pd-m828.jpg

PD-GR500: ez pedig egy korábbi Saint csak "jóárasított" formában kb 20 ropiért.

img_3711.jpg

 

Többi alkatrész ITT

Facebook oldal ITT

Kis játékos

Itt állt szegényke darabokban és várta a sorsát. Mióta megvan a FAT csak az öszvérre ültem rá, amivel melóba járok. Más vékony gumisat nem is használok annyira bejött a dagadt gumi. 

Szóval sehogy nem vitt rá a lélek, hogy eladjam. Így fogtam a doboz alján lévő alkatrészeket (na jó egy X4-es váltókart azért kellett vennem), és megint összeépítettem az össztelóst. 1x8-as hajtás került rá. Itt a környéken bőven elég. 

Annyira szokatlan terepen. Csúszik a hátulja kanyarban, meg könnyű. A FAT-ben belső + lötty is van, és álltalában a nyeregtáskát is viszem magammal, így nem igazán robbanékony. Ez a kis virsli gumis a maga 2,35-ös külsőivel viszont annyira robbanékony és játékos a FAT-hez képest, hogy csak na. 

Amit már tudom hogy cserélni fogok rajta az a fék. Az XT-t nem bírom megszokni. BB7 van a várólistán, remélem hamar megérkezik.  

Egyébként teljesen jó kis játszós, környékbeli rohangászós bringa lett belőle. 

Sram 1x váltás

Hú mennyit vitatkoztam haverokkal a láncvonalról 1x váltásoknál. És mindenki kb egyöntetű véleménye volt, hogy az én elavult nézeteim őskövületiek, illetve haladjak a korral. Meg sokkal egyszerűbb 1 kart pöckölgetni mint 2-t. Meg egyébként is fejben tartani az összes fokozat kombinációt. Eh de nehéz. 

Erre kedves Sramék (pár év után) most rájöttek, hogy a szélső állásoknál szar a láncvonal, ami csökkenti a hatékonyságot, ellenben növeli a lánc elhasználódását. De jobb később mint soha. Ki is dobtak rá egy új szabványt, ami megoldja a problémát. 

Figyeljétek az első tányért hogy változtatja a szögét a láncvonalnak megfelelően! 

sram_pat.jpg

Még pár kép a hihetetlen fejlesztésről, ami egyszerű, szép, könnyű... (ja nem)

Még a végén rájönnek, hogy ennél van egy sokkal egyszerűbb megoldás, mint mondjuk a 2 vagy 3 tányéros az ősidőkben. Whoaaaa

Bővebben és rinyálás nélkül eredetiben olvashatod ITT 

Illetve ha már itt tartunk Rohloffot és Piniont mindenkinek! :D

Többi váltás ITT

 Facebook oldal ITT

Graeme Obree kisfilm

Aki ismeri a kerékpárost Graeme Obree-t annak kötelező. A többieknek meg nem kicsit érdekes. 

A végébe azért egy kis Endura reklám is beficcent, de ezért a videóért simán belefért. 

Akik esetleg nem látták volna azok számára: A skót kerékpáros (2006)

Mindenkinek kötelező darab.

Többi videó ITT

Facebook oldal ITT

Ha szerinted másoknak is érdekes lehet a megosztásokat megköszönöm.

Rohloff E-14

Ha már elektronikus váltás, akkor nehogy már egyik kedvenc gyártóm kiamardjon. (Igen tudom már írtam róla, de hátha valaki lemaradt róla ;) )

rohloff_e-14.jpg

 

Sajna csak Bosch rendszerű e-bikeokkal tervezik piacra dobni idén, illetve csak egy pár gyártó számára lesz erlérhető. 

Flyer ITT

Remélem azért visszamenőleg is lesz tuning kit a hagyományos nem e-bikeok felé is. Mert ha belegondolunk igazából nem kell túl sok egy elektroikus váltásnak. Egy vezérlőegység valami áramforrás, meg hátul a váltást vézgő egység. 

Aki szereti a videókat annak íme

Többi váltás ITT 

Facebook oldal ITT

Hóesés-gázolás

Valahogy minden hóesés után találkozom ilyen autókkal. Ez a két fotó éppen 2018.02.02-án készült egy rendőrségi helyszínelés alkalmával. Gondolom kitaláltátok már, hogy kerékpárost gázoltak. 

havas_gazolas.jpg

havas_gazolas_2.jpg

Szerintem az tanulságot nem kell leírnom. Mindenkinek átmegy magától is. Köszönöm a figyelmet.

 

Facebook oldal ITT