Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

Emelt láncvilla

2017. április 18. - Misi....

Emelt láncvilla

Új reneszánszát éli az emelt láncvilla. Anno még a kilencvenes évek hajnalán nagyobb népszerűségnek örvendett, de nem élt túl sokáig a koncepció. Akkoriban is a ballonosabb gumik és a hagyományos hajtóművek miatt volt rájuk szükség. Ezek miatt eléggé megnőtt a láncvilla hossz, és csökkent a sárférőhely. 

Yeti Ultimate 1989ből:

Ha valakit érdekelne milyen is ez a Yeti, akkor a Retroblog írt róla pár éve.

Idő közben sajnos eltűntek, de most a bucibb gumik, és a plus size kerekek, és az 1x10, 1x11 rendszerek elterjedésével igen is újra értelmet nyert az emelt láncvilla.

A leginkább híres és legnagyobb példányszámban eladott modell jelenleg a Trek Stache. 92mm-es BB, emelt láncvilla, csúszópapucs, 148mm-es boost agyat fogad, elöl pedig 120 mm es villát lehet bele rakni. 29+, 27,5+ és 29 kompatibilis. Igazán sokoldalúan használható kerót csináltak. Ami igazán jó az egészben, és amiért kiemeltem az az emelt láncvilla. Általában ott szoktak megbukni a plusszos gumiméretek, hogy a szabvány 24mm-es hollowtech tengelyű hajtóművek nem férnek bele, így spec hajtómű kell hozzá (ritkább->drágább->vadászni kell->macera van vele). Ezt sikerült a TREKnek okosan megoldania.trek_stache_9.jpg

 

A papucs külön okosság, hogy vízszintesen állítható. 

trek_stache_papucs.JPG

A váz így bármelyik hagyományos 24mmes Hollowtech II-es hajtóművel használható. Adapter guide.

Fórum a témában ITT.

A 29+ és a FAT bőven partiban van egymással. Ha nem lett volna annyira drága a Trek, akkor még én is számításba vettem volna vásárláskor (főleg a 27,5+ miatt), de mivel a Trek ceruzája picit vastagon fog árazásnál sajnos kiesett a kosárból. Egyébként Bringabuzinak is kifejezetten bejövős már csak a perverz vázformája miatt. 


Most pár napja jött ki a Devinci YYZ egy 30. évfordulós új vázzal szintén az emelt láncvillára alapozva. Ők egy régi gépet gondoltak újra.

De sajnos itt csak egy pár limitált darab készült el. Bár a kerekekről semmit nem írnak a képek alapján sima 29-es és semmi nyomát nem látom a plusszos guminak. Így csak az extra rövid láncvilla jön szóba mint előny. A projektbe sajnos túl sok energiát nem feccöltek, mert kis odafigyeléssel kevesebb csőből, és nagyobb gummákkal a TREK vetélytársa tudott volna lenni. Főleg hogy hand made in Canada meg ilyesmi. De így csak egy érdekes koncepció, amit a közönség nem fogadott túl lelkesen a külföldi fórumokon. Elvileg viszik majd a kerót az április 20-23-ig tartó Sea Otter Classicra. Hátha ott sikerül megkedveltetniük az újságírókkal. Én kifejezetten örülnék, ha csiszolgatnák még kicsit, és apró változtatásokkal piacra dobnák. Reménykedjünk hátha....

 

Van még egy keró, ami szintén emelt láncvillával nyomul és szívem szerint beraknám a listába, viszont az FAT, meg custom és én sem akarok mindent egy írásban elpuffogtatni, szóval az maradjon meglepetés egy következő alkalomra.

Második rész ITT

Ha tetszett a post kövess Facebookon. Katt IDE és like.

Nézz szét a blogon hátha találsz még más érdekességet, a megosztásokat megköszönöm ;) 

 

Update: Lent küldte a Bringabuzi az épp aktuál kedvenc gépét. Amolyan igazi ronda és finom. Bejövős nagyon!

woodsmoke_carbon_27_5plus_gx1_carousel-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://csovaz.blog.hu/api/trackback/id/tr2912434227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.