Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

Csőváz blog

Avid BB7 tartós teszt

2018. január 01. - Misi....

avid_bb7.PNG


Már van egy másik BB7 párom amit vagy 3-4 (talán 5 fene sem emlékszik) éve használok napi szinten. Melóba járás, környékbeli tekerések, rövidebb túrák. Igazából ez adta az ötletet, hogy a nagy gépen is lecseréljem a fékszettet.

oszverbb7_1.jpg
Az előző fékszett egy XT 785-ös volt, előtte egy XT 775-ös, előtt egy Deore 595 (meg még valami Avid is volt), amikkel igazából semmilyen problémám nem volt. Sokak szerint a legjobb fékek a piacon. Valamiért azonban nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy lecseréljem.
Mikor említettem ezt a szándékomat másoknak mindenki csak nézett: "Minek? Csak visszafejleszted a keródat. Bovdenesre? Áh." Ám ezzel nem értek egyet. És van is rá több okom hogy miért nem visszafejlődés a BB7 bovdenes fékszett:
1, Évek alatt már bizonyított. Strapabíró jó és megbízható konstrukció.
2, Könnyű karbantarthatóság. Egy imbusszal szerlehető bárhol a cucc. Évente elég egyszer szétszedni átzsírozni.
3, Kiismertem minden apró kis rezdülését. Tudom mikor hogy kell bánni vele, hogyan viselkedik esőben, hóban, télen-nyáron. Kiszámítható fékhatás. És talán ez a legfontosabb érvem az összes közül. Ismerem mint a tenyeremet. És bár itt csak az előnyöket írtam le, de a hátrányaival is tisztában vagyok.
4, Mivel már nem vagyok grammániás, illetve a versenyszellem sem hajt a súly nem számít (hogy őszinte legyek meg sem mértem a kettő közti különbséget annyira nem érdekel)
5, Nem vagyok DH király. A túlmelegedés veszélye engem nem fenyeget (azért az Ice-Tech XT tárcsák maradtak mert jól néz ki, és mert kevésbé cincog mint az Avid)
6, Bár folyásom, levegősödésem, bovdenszakadásom, olajtartály repedésem, tömítés problémám stb nem volt az előző XT-kkel (sem a 775-össel sem a 785-össel), de a ha történik valami probléma, akkor az XT-t nem tudják minden helyi kerószervízben megjavítani. Bovdenszál és bovdenház viszont van mindenhol. Nagyjából egyébként ez is az oka annak, hogy rengeteg túrázó előnyben részesíti a BB7-et a hidraulikusokkal szemben.
7, A fékpofacsere 15 perc kávéval szarással együtt akárhol  (Igen tudom az XT-nek még tövidebb, szóval ez a 7-es pont annyira nem is számít.)


8, Bármikor szerelhető imbusz, bovdenvágó és zsír segítségével. Nem kell légteleníteni, friss olajat beszerezni stb. A szervízre kiadott pénzt más kerós cuccokra is fordíthatom. Ami persze nem egy nagy összeg, de akkor is.
9, Golyós csapágy
10, Állítólag a melegedés nem befolyásolja a fékhatást, de ezt se megerősíteni sem cáfolni nem tudom. Csak felhasználói tesztekben olvastam róla, hogy a melegedés nem tényező a BB7-nél.
11, 160-160-as tárcsával is megállítja karácsony környékén a 80 kilómat. Azért a FAT-re 180-180 ment :)
12, BBB sárga "túrázós" fékpofával is tökéletes fékerő.  

 

Szerettem volna egy Paul Love Levert berakni hozzá, mint fékkar, de az ára elriasztott. A legújabb verzió már ipari csapágyas ami nálam kiváltja az instant nyálelválasztást. Sajna azokban a webshopokban ahol én néztem még a régi verzió kapható. Na majd ha nagyon gazdagnak érzem magam, és kifutott a régi széria rendelek egy párat.

paul_love_lever.jpg

Addig kapott a bringa egy ősrégi Sram 7.0 fékkart. Ezt pedig mert:
1, Állítható fékbovden mennyiség
2, Hosszú 2,5 ujjas fékkar. Téli kesztyűben is kényelmes hossz. Mind pöcis mind marokváltókkal használható. Ha lezúznám a mostani váltókaromat, akkor még akad a doboz alján egy X.0 marokváltó, amivel szintén összehozható. Az XT-nek már nincs ilyen hosszú fékkarja, azzal egy markolatváltót összepárosítani lehetetlen.
3, mivel az anyaga High Strength Grilon® Composite ad egy kis modulációt a rendszernek. A BB7 elég digitálisan tud fogni, bár már van annyi rutinom a fékkel, hogy ez nem okoz problémát.
4, A gyártó szerint "Note: Not compatible with trigger shifters". Na ez úgy hülyeség ahogy van. Simán jó pöcis váltókhoz is.
5, Mivel régi így ha széttöröm sem vág anyagilag a földhöz. Majd berakok helyette egy Avid FR 5-öt. Az egyszerű mint a kő, és bírja a strapát.

20171222_130552.jpg

Mivel úgy is tudom, hogy valaki rá fog kérdezni, ezért a BB7 hátrányok:
1, Egyenlőtlen fékpofa kopás mivel csak az egyik pofa mozog. Egyébként ezt menet közben nem érezni, csak akkor látod, mikor fékpofát cserélsz. Használat közben soha semmilyen hátrányát nem éreztem. Aki szeretné a két oldalról húzó mechanikus tárcsaféket az próbálja ki a TRP SPYKE Mechanical 2 Piston Disc Brake-t. Na az 2 oldalról húz. 
2, Hirdaulikus fékeket megszégyenítően magas beszerzési ár
3, Nyikorgásra hajlamos
4, XT-hez képest kissebb moduláció (ezt pótolja a Sram fékar és a vele szerzett tapasztalat)
5, A gyári 180-as tárcsa cicergésre hajlamos. Többek közt ezért maradtam az XT tárcsánál.
6, Fékpofa cserénél játszani kell a pofával, hogy kijöjjön. Van egy kis biztonsági pöcök, ami a helyén tartja a pofát. Igazából ez csak először probléma, mert amint látod a működését, és a felépítést onnantól tudni fogod hogyan kell 1 mozdulattal kiszedni. Egyeseknek már fel sem tűnik, de aki először cserél fékpofát az számoljon vele, hogy +5 perc fejvakarás hogy akkor ez hogy is működik most? :) 
7, A fékpofa kopást manuálisan kell korrigálnod. Ez kb 2 havonta 1 tekerés a kis piros állítókon. Ez abszolúte nem zavar.

 

Utóirat:

Csak mert ma 2 órát szívtam ezzel. Ha a kis külső piros tekerentyű nem tekeredik tovább, mert az idő és a kosz miatt beáll, mint a cövek, akkor nézd meg ezt a pár képet és tudod mit kell tenned. Szóval évente legalább egyszer szedd szét. Nekem 2 év alatt állt be napi használat mellett. 

 Ez a fék tökéletes. Erős, karban tartható, minimalista, az egyik legjobb mechanikus. Tessék megvenni és használni boldogan! 

Facebook oldal ITT

A bejegyzés trackback címe:

https://csovaz.blog.hu/api/trackback/id/tr8913537389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kornél Pásztor 2018.10.15. 09:34:29

Nagyon tetszik a beszamolod a BB7-rol. Evekkel ezelott sokaig hasznaltam, majd sajnos eladtam a biciklimet tudva hogy talan sosem lesz ujra dh bringam. Szerencsere a sors ugy akarta hogy legyen, igy osszeepitettem egyet ujra, de ezuttal raszantam magam a hogy megismerkedjek a hidraulikus fekek vilagaval( amitol mindaddig igyekeztem tavol tartani magam).
Kezdtem egy avid elixir 5-el... Fogott fogott de nem annyira amennyire azt en szerettem volna. Igy par honap utan tovabb is adtam rajta. Es ekkor dontottem ugy hogy beinvesztalok egy slx m7000-re.
De sajnos ez sem hozta a vart eredmenyeket... Ez mar jobban fogott tobb lehetoseg volt rajta finomhangolasra.... De a fek egyszeruen onmagatol levegosodott. 1,5 evnyi folytonos legtelenites utan betelt a pphar amikor nyaralas elott kilegtelenitettem a fekeket majd mikor visszaerkezve tapasztaltam hogy ujfent levegosek 1 het egy helyben allas utan. Igy szepen eladtam oket es most varom a BB7 fekeket :)

A legnagyobb vicc amugy az slx m7000 fek storyban amugy az hogy en es meg 2 masik haver ugyanabban az idoben vettuk a fekeinket es mindkettojuknek ugyanezek a problemak leptek fel. Mindenfele legtelenitesi technikat probaltunk, szervizbe is vittem a fekeket h legtelenitsek... Meg rosszabb lett mint volt... Ugyhogy... Most varva varom hogy ujra igazi fekem lehessen :) ebben csak megnyugtatott a cikked.
süti beállítások módosítása