Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

Sram AXS

2019. február 07. - Misi....

Megjelent az új Sram AXS

Ami tuti, hogy nem én vagyok a célközönség. Bőven elég nekem az 1x8, meg a 2x9. Kiismertem már a szokásaimat, a terepet, nem hajt a tuning láz, sem a grammánia. Még huszon éves koromban persze más volt a helyzet. Viszont mindig is imádtam a technikai fejlesztéseket. Régebben a Bikemagban (mikor még nem volt ennyi internetes forrás) az Eurobike-os részek voltak a kedvenceim. Az utóbbi időben csillió "fejlesztés" jött ki, amik inkább visszafelé vitték a keékpáripar szekerét. Millió új szabbvány, középcsapágy típus stb. Tudjátok mire gondolok. 

Viszont ez az új cucc rendesen tetszik. Könnyű, egyszerű, szerelni egy álom, programozható gombok. A versenyzők imádni fogják. A gyári csapatok szerelői imába fogják foglalni a tervezők nevét. Nincs több rejtett bovdenvezetés (na jó a fék azért még ott van). Az ára a csillagokat veri, a nyeregcső árából komplett kerékpárt (egyesek használt aútót) lehetne venni. Ez a versenyzőket úgysem zavarja majd. Nekem meg tök mindegy. 

A 20-25 órás működési idő egy hátsó váltónál egy túrázónak édes kevés. Ezzel nem fognak sivatagokat átszelni, és nem fognak Tour Divide-on rajthoz állni. De nem is ez a célközönség. 

Ti mit gondoltok róla? Kommenteljetek alul. 

 

 

Többi váltó ITT

Facebook oldal ITT

Közúti veszélyeztetés

Na az ilyen sofőröktől kellene fél évig elvenni a jogosítványt. Legyen egy kis ideje gondolkozni, hogy veszélyezteti-e következőleg más emberek életét. Inkább ő pihenjen, mintsem valaki kórházban vagy hullaházban végezze.

Egyébként még mielőtt valaki jönne azzal, hogy esetleg igaza van a buszsofőrnek. Mert még ha így is van (ami nincs de mindegy). Akkor is mi jogosítja fel arra, hogy ennyire közel előzzön, majd pedig leszorítson egy másik az úton közlekedőt? Milyen kresz szabály jogosítja fel arra, hogy egy másik ember testi épségét veszélyeztesse? Mert szerintem ilyen szabály nincs. Még ha vétkes is lett volna a kerékpáros, akkor sincs semmilyen joga a buszsofőrnek arra, hogy az életét veszélyeztesse. Mi lesz a következő lépés? Elgázolja, hogy rendre és fegyelemre szokassa? Akkor majd megtanulja bárki a kresszt ha a kórházban fekszik, vagy ha éppen halott? 

Többi videó ITT

Facebook oldal ITT

SunRace 1x12

Bővül az 1x12-es váltórendszerek tábora. Bár én magamnak sosem fogok venni, de van akit attól még érdekel. 

Olcsóbb mint az XTR, és a Sram GX alá is bekúszik árban. Ami jó, hogy a sor hagyományos Shimano kazikra megy fel. Annak pedig kifejezetten örülök, hogy a két nagy gyártó mellé bejön egy harmadik is (na jó, Amcsiban a BOX nagyon nyomul, de itt EU-ban még nem sok híre van). Remélem pár év múlva egy lapon említhetjük mind a 4 gyártót. Jót tesz a fejlesztéseknek és a piacnak egy kis egészséges verseny a felhasználókért. Egyébként meg szeretem a Sunrace-t. Kazijukat használom napi szinten 2 éve, és hihetetlenül jól teljesít teljesen korcs keverék hajtásláncban. 

De vissza a szettre. Sorunk már eddig is volt. Most viszont kaptunk egy váltót, váltókart meg láncot is hozzá.

Katt a képre a bővebb (angol nyelvű) leíráshoz. Árak, grammok stb. 

dsc00731.jpg

Megjegyzés: Sram most fogja kihozni szeptemberben az NX Eagle-t, de a Sunrace (534g) sor már most alá megy az NX Eagle-nek (615g) súlyban. 

Többi váltás ITT

Facebook oldal ITT

Lepetézek ZOMBIE E-BIKE

Ma be kellett mennem a vízművek helyi irodájába, mert a kedves posta nem volt képes kihozni a számlát. De ez kb most mindegy is. Mikor kötöm le a szamarat helybe lepetéztem, mert a mellettem lévő tárolóban ez a brutál szörny feszített. Elnézést a fotók minőségéért, de ez most így sikerült hirtelen. 

Nem vagyok nagy rajongója az e-bike-oknak, de ez a gépÁLLAT olyan brutális, hogy simán bevállalnám. Full házi készítés. Gazdája városi bevetésre, meg melóba járásra használja. Kb 70-80 km a hatótáv, és 40 a max sebesség. Hasonlóan szokott az enyém is "tiszta" lenni :D Egyébként csak én nevezem Zombie bike-nak. A doboz egy kényszerű megoldás, mert valahova el kell pakolni az akkumulátor pakkot, és ez egy faszán szigetelt doboz. Télen-nyáron használatban van a gép, és még -20 fokban is teljesen jól megy. A gép gazdája folyamatosan magánál tartja az akkut (télen főleg), így növelve az élettartamot. 

Ami még extra, hogy  a hátsó agyba épített vezérlő teljesítménye egy speciális USB kábel és egy számítógép segítségével testreszabható. Így a KRESZ szabályait is be lehet tartani, majd igény esetén egy kis finomhangolással terepen kihozható belőle a maximum.

Ami külön tetszik a gépben, hogy nem a szokványos bolti unalmas gép. Van benne élet. Bármikor bármilyen alkatrésze cserélhető, nincsen benne semmi speciális gyártó specifikus cucc. Minden része netrtől beszerezhető. Ennek a gépnek lelke van!

20180607_102034.jpg

20180607_102046.jpg

20180607_102050.jpg

20180607_102102.jpg

 

Rugós nyeregcsövek

Ez a post inkább csak magamnak lesz, hogy később ne kelljen megint összeszednem mi közül lehet/érdemes válogatni. Ha meg már összeszedem magamnak, akkor lássátok Ti is, illetve ha van valakinek tapasztalata, akkor nyugodtan ossza meg lent a kommentek közt.

Már régóta érlelődik a gondolat hogy beszerzek a FAT-re egyet hogy kicsit kényelmesebb legyen a hátulja. Az olcsóbb szarokat inkább elkerülném. Összegyűjtöttem egy listát, ami elég minőségi, és érdemes számításba venni. 

Redshift - ShockStop seatpost

Ez igazából még nem elérhető, de tuti gyártásba fog kerülni. Már gyűjtögetik rá a zsét ITT Ára olyan 160 USD körül lesz.  

 

Tovább

Shimano XTR M9100

2 videó (minek üssem a billentyűt, ha úgyis elmondanak mindent), aztán valami tájékoztató gyári honlapocska majd a legvégén 1-2 gondolat

Gyári honlap ITT  Kattintgatsd végig ha érdekelnek a részletek meg grammok stb. 

1-2 gondolat: Éljen, hogy új szabvány van. Pont egy új kazetta szabvány kellett már nekünk. De hát akinek igénye van rá, hát hajrá. Én lassan annyira megutálom a láncváltós rendszerek "fejlesztését", hogy teljesen defenzív leszek és visszavonulok a régi 8-as és 9-es kazettákhoz. Továbbá ha bárki közeledni mer egy 9-esnél sűrűbb kazettával azt mogyoróval fogom megdobálni. Az ultra csendes hátsó agy, és a 11 sebességes egyenes fejű küllőkhöz tervezett agy viszont nagyon menő. A Shimano honlapon tetszik, hogy végig lehet pöcögtetni a hátsó váltó útját. Rendesen vagány. Az új hajtómű kifejezetten szépre sikerült. Bár én szeretem a kétcsavaros balos kar rögzítési megoldást. Könnyen és jól szerelhető itthon is. Végre már egyszer piacra dobhatnának egy FAT hajtóművet is. Már több mint 10 éve a piacon van ez a szegmens, és a kedves japánok totálisan tesznek rá. Egy XT M770-et ha piacra dobnának duci gumikhoz való tengelyhosszal kb a megjelenés napján már rendelném is meg. 

Fura hogy nincsen teljes kerékszett. Minden gyártó nyomatja a gyári kerékszettjeit. Fura, hogy nincs elektromos váltás. Persze kb pont nekem fog hiányozni, de figyeljétek meg, hogy lesznek akik majd ezért sírnak. Főleg, hogy jön ki a Sram elektromos MTB hátsó váltó.

Többi alkatrész ITT

Facebook oldal ITT

Véleményed van? Kommentelj.