Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

How to Buy a Mountain Bike

2018. október 16. - Misi....

 

Többi videó ITT

Facebook oldal ITT

SunRace 1x12

Bővül az 1x12-es váltórendszerek tábora. Bár én magamnak sosem fogok venni, de van akit attól még érdekel. 

Olcsóbb mint az XTR, és a Sram GX alá is bekúszik árban. Ami jó, hogy a sor hagyományos Shimano kazikra megy fel. Annak pedig kifejezetten örülök, hogy a két nagy gyártó mellé bejön egy harmadik is (na jó, Amcsiban a BOX nagyon nyomul, de itt EU-ban még nem sok híre van). Remélem pár év múlva egy lapon említhetjük mind a 4 gyártót. Jót tesz a fejlesztéseknek és a piacnak egy kis egészséges verseny a felhasználókért. Egyébként meg szeretem a Sunrace-t. Kazijukat használom napi szinten 2 éve, és hihetetlenül jól teljesít teljesen korcs keverék hajtásláncban. 

De vissza a szettre. Sorunk már eddig is volt. Most viszont kaptunk egy váltót, váltókart meg láncot is hozzá.

Katt a képre a bővebb (angol nyelvű) leíráshoz. Árak, grammok stb. 

dsc00731.jpg

Megjegyzés: Sram most fogja kihozni szeptemberben az NX Eagle-t, de a Sunrace (534g) sor már most alá megy az NX Eagle-nek (615g) súlyban. 

Többi váltás ITT

Facebook oldal ITT

Lepetézek ZOMBIE E-BIKE

Ma be kellett mennem a vízművek helyi irodájába, mert a kedves posta nem volt képes kihozni a számlát. De ez kb most mindegy is. Mikor kötöm le a szamarat helybe lepetéztem, mert a mellettem lévő tárolóban ez a brutál szörny feszített. Elnézést a fotók minőségéért, de ez most így sikerült hirtelen. 

Nem vagyok nagy rajongója az e-bike-oknak, de ez a gépÁLLAT olyan brutális, hogy simán bevállalnám. Full házi készítés. Gazdája városi bevetésre, meg melóba járásra használja. Kb 70-80 km a hatótáv, és 40 a max sebesség. Hasonlóan szokott az enyém is "tiszta" lenni :D Egyébként csak én nevezem Zombie bike-nak. A doboz egy kényszerű megoldás, mert valahova el kell pakolni az akkumulátor pakkot, és ez egy faszán szigetelt doboz. Télen-nyáron használatban van a gép, és még -20 fokban is teljesen jól megy. A gép gazdája folyamatosan magánál tartja az akkut (télen főleg), így növelve az élettartamot. 

Ami még extra, hogy  a hátsó agyba épített vezérlő teljesítménye egy speciális USB kábel és egy számítógép segítségével testreszabható. Így a KRESZ szabályait is be lehet tartani, majd igény esetén egy kis finomhangolással terepen kihozható belőle a maximum.

Ami külön tetszik a gépben, hogy nem a szokványos bolti unalmas gép. Van benne élet. Bármikor bármilyen alkatrésze cserélhető, nincsen benne semmi speciális gyártó specifikus cucc. Minden része netrtől beszerezhető. Ennek a gépnek lelke van!

20180607_102034.jpg

20180607_102046.jpg

20180607_102050.jpg

20180607_102102.jpg

 

Rugós nyeregcsövek

Ez a post inkább csak magamnak lesz, hogy később ne kelljen megint összeszednem mi közül lehet/érdemes válogatni. Ha meg már összeszedem magamnak, akkor lássátok Ti is, illetve ha van valakinek tapasztalata, akkor nyugodtan ossza meg lent a kommentek közt.

Már régóta érlelődik a gondolat hogy beszerzek a FAT-re egyet hogy kicsit kényelmesebb legyen a hátulja. Az olcsóbb szarokat inkább elkerülném. Összegyűjtöttem egy listát, ami elég minőségi, és érdemes számításba venni. 

Redshift - ShockStop seatpost

Ez igazából még nem elérhető, de tuti gyártásba fog kerülni. Már gyűjtögetik rá a zsét ITT Ára olyan 160 USD körül lesz.  

 

Tovább

Shimano XTR M9100

2 videó (minek üssem a billentyűt, ha úgyis elmondanak mindent), aztán valami tájékoztató gyári honlapocska majd a legvégén 1-2 gondolat

Gyári honlap ITT  Kattintgatsd végig ha érdekelnek a részletek meg grammok stb. 

1-2 gondolat: Éljen, hogy új szabvány van. Pont egy új kazetta szabvány kellett már nekünk. De hát akinek igénye van rá, hát hajrá. Én lassan annyira megutálom a láncváltós rendszerek "fejlesztését", hogy teljesen defenzív leszek és visszavonulok a régi 8-as és 9-es kazettákhoz. Továbbá ha bárki közeledni mer egy 9-esnél sűrűbb kazettával azt mogyoróval fogom megdobálni. Az ultra csendes hátsó agy, és a 11 sebességes egyenes fejű küllőkhöz tervezett agy viszont nagyon menő. A Shimano honlapon tetszik, hogy végig lehet pöcögtetni a hátsó váltó útját. Rendesen vagány. Az új hajtómű kifejezetten szépre sikerült. Bár én szeretem a kétcsavaros balos kar rögzítési megoldást. Könnyen és jól szerelhető itthon is. Végre már egyszer piacra dobhatnának egy FAT hajtóművet is. Már több mint 10 éve a piacon van ez a szegmens, és a kedves japánok totálisan tesznek rá. Egy XT M770-et ha piacra dobnának duci gumikhoz való tengelyhosszal kb a megjelenés napján már rendelném is meg. 

Fura hogy nincsen teljes kerékszett. Minden gyártó nyomatja a gyári kerékszettjeit. Fura, hogy nincs elektromos váltás. Persze kb pont nekem fog hiányozni, de figyeljétek meg, hogy lesznek akik majd ezért sírnak. Főleg, hogy jön ki a Sram elektromos MTB hátsó váltó.

Többi alkatrész ITT

Facebook oldal ITT

Véleményed van? Kommentelj.