Tegnap írtam az emelt láncvilláról ITT.
Ez a TREK megoldása volt a ballonosabb gumik és a lánctányér közötti hely problémájának megoldására plusszos gumiknál.
A Specialized is próbálkozott a megoldással egy kicsit más megközelítéssel. Ő lett a Specialized Fuse 6 Fattie. 3.0-ás gumiméret már bőven a 27,5 + kategóriába számít, és ha ők nem emelik a láncvillát, akkor valahogy máshogy kell megoldani a csőelvezetést. A Spec a "Diamond Stay" megoldást alkalmazta. Inkább berakok egy pár képet az beszédesebb, mintha körbe írom.
A megoldás tök ötletes, és még nekem bevallom tetszik is, vagány és futurisztikus. Vastagságra nem túl nagy kiterjedése van, de mivel alul-felül fut és tettek bele anyagot valószínűleg nem lesz vele probléma élettartam szempontjából.
A tesztelőknek általában tetszett is a keró két negatívumtól eltekintve:
- Mivel felfele-lefele megnőtt a láncvilla ezért rázósabb szakaszon folyamatosan beleér a láncba, ezért baromi hangos, és akárhogy próbálják védeni azt a rész gumikkal meg ütközőkkel a végeredmény sosem lesz olyan csendes, mint a Trek megoldása
- Mivel baromi nagy felületen kapcsolódik a láncvilla a középcsapágy házhoz, valamint rövid a láncvilla az egész keró nagyon merev. Ami egy top versenyzőnek előny (mondjuk ő nem az alu verziót fogja használni hanem a karbont), az a hobbistának hátrány, Ha a túl merev keró feltöri a seggét. Persze jól beállított guminyomással, és karbon nyeregcsővel lehet ezt finomítani, szóval annyira nem eszik forrón a kását. Meg minden kerós úgyis folyton tuningolja a gépet.
Karbon verzióban egyébként nincsen semmi "Diaomond stay". Simán anyagból kisakkozták a láncvillát a hajtókar és a gumi között. De hát a legolcsóbb karbon is kb 1,5x szorzóval van az aluhoz képest full keróban.
Többi monti ITT
Ha tetszett a post kövess Facebookon. Katt IDE és like.
Nézz szét a blogon hátha találsz még más érdekességet, a megosztásokat megköszönöm ;)