Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

Csőváz blog

Emelt láncvilla 2.0

2017. április 19. - Misi....

Tegnap írtam az emelt láncvilláról ITT

Ez a TREK megoldása volt a ballonosabb gumik és a lánctányér közötti hely problémájának megoldására plusszos gumiknál.

 A Specialized is próbálkozott a megoldással egy kicsit más megközelítéssel. Ő lett a Specialized Fuse 6 Fattie. 3.0-ás gumiméret már bőven a 27,5 + kategóriába számít, és ha ők nem emelik a láncvillát, akkor valahogy máshogy kell megoldani a csőelvezetést. A Spec a "Diamond Stay" megoldást alkalmazta. Inkább berakok egy pár képet az beszédesebb, mintha körbe írom. capturesdg.JPG

bikp-160300-btst-07.jpg

captasdfure.JPG

captureasdf.JPG

A megoldás tök ötletes, és még nekem bevallom tetszik is, vagány és futurisztikus. Vastagságra nem túl nagy kiterjedése van, de mivel alul-felül fut és tettek bele anyagot valószínűleg nem lesz vele probléma élettartam szempontjából. 

A tesztelőknek általában tetszett is a keró két negatívumtól eltekintve:

  • Mivel felfele-lefele megnőtt a láncvilla ezért rázósabb szakaszon folyamatosan beleér a láncba, ezért baromi hangos, és akárhogy próbálják védeni azt a rész gumikkal meg ütközőkkel a végeredmény sosem lesz olyan csendes, mint a Trek megoldásaob_eb2e52_fuze-chainstay-0.jpg
  • Mivel baromi nagy felületen kapcsolódik a láncvilla a középcsapágy házhoz, valamint rövid a láncvilla az egész keró nagyon merev. Ami egy top versenyzőnek előny (mondjuk ő nem az alu verziót fogja használni hanem a karbont), az a hobbistának hátrány, Ha a túl merev keró feltöri a seggét. Persze jól beállított guminyomással, és karbon nyeregcsővel lehet ezt finomítani, szóval annyira nem eszik forrón a kását. Meg minden kerós úgyis folyton tuningolja a gépet. 

Karbon verzióban egyébként nincsen semmi "Diaomond stay". Simán anyagból kisakkozták a láncvillát a hajtókar és a gumi között. De hát a legolcsóbb karbon is kb 1,5x szorzóval van az aluhoz képest full keróban. 

Többi monti ITT

Ha tetszett a post kövess Facebookon. Katt IDE és like.

Nézz szét a blogon hátha találsz még más érdekességet, a megosztásokat megköszönöm ;) 

A bejegyzés trackback címe:

https://csovaz.blog.hu/api/trackback/id/tr1512436523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jazo 2017.04.20. 06:57:14

A láncot kellene már kiváltani valami zárt kardántengelyes megoldással.
süti beállítások módosítása