Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

Csőváz blog

Mol Bubi turista teszt

2017. május 29. - Misi....

Történt, hogy Budapestre kellett utaznom pár napra. Mivel nem tudtam kerót hozni, és nincs kerékpározó ismerősöm aki tudna kölcsön adni valami használhatót, így már tudtam, hogy Bubi bérlés és mini teszt lesz belőle.
Előzetesen persze hívtam a haverokat, hogy aki szeretne csatlakozzon, de mivel egyik sem kerékpár buzi így mindenki így vagy úgy, de elmaradt.
Az első estét így kocsmában töltöttem. Sör, Whiskey és jó társaság. A keró így másnapra maradt. Arra azért vigyáztam, hogy ne áztassam el túlságosan a májam. Tudtam, hogy másnap sokáig fent leszek.
És így is volt.


Szerdán mikor meló végeztével a rakparton autóval "száguldottunk" egy 5 km/h-val, és néztem hogy haladnak el mellettünk a sétahajók, egyszer megláttam egy Bubi állomást. Kocsiból ki, csomagtartóból táska kikap, és irány az állomás. Még szerencse, hogy nem én voltam a sofőr :).
Pont szerencsém volt. mert nem csak egy dokkolós állomást választottam, hanem egy olyat, ahol van regisztrációs pult is. A netes oldalon és az applikációban egyébként szépen látszik melyik csak dokkoló állomás, és melyik rendelkezik regisztrációs oszloppal. Sőt, az is látszik, hogy melyik állomás van feltöltve kerékpárokkal, és melyik üres (ikon kiszürkítve). Üres állomás egyébként csak nagy nehezen találni, mert folyamatosan töltik őket, ha kifogynának. 
Felhívtam a supportot, és szuper kedvesek voltak. Különös, de elsőre megtaláltam azt a telefonos menüpontot, ahol élő ember ül a vonal végén, és ténylegesen SEGÍT is. Aki tudja milyenek az automata telefonos rendszerek az tudja értékelni ezt csak igazán. Szóval hatalmas piros pont a Bubi-nak és a telefonos supportnak (vagy BKV a fene sem tudja).
A regisztráció megvolt vagy 3-5 perc alatt, és használhattam is a kerókat. Korábban már leszedtem a Bubi applikációt, de még nem regisztráltam. Az állomásos regelés után viszont az app is működött azonnal.
Mielőtt még rátérnék a lényegre kis anyagi oldal: Először nem értettem pontosan mi ez a napi jegy, meg bérlet, meg használati időtartam, meg bankszámla pénz zárolás stb. Viszont amint elkezdtem használni tök nyilvánvaló lett. Mivel 1 napra maradt időm, ezért napi jegyet vettem. 500 Ft azért, hogy kerékpározhass annyit amennyit akarsz egy napon keresztül igazán nem nagyon összeg. Egyedül arra kell vigyáznod, hogy ne bérelve ne legyen többet nálad a kerékpár mint 30 perc. Ekkor már fizetős lesz. Viszont 30 perc alatt ha elérsz egy Bubi pontot, és felveszel egy másik kerót akkor Bubi pontról Bubi pontra haladva egészen nagy távolságokat is meg lehet tenni csak a napijegy áráért.
Amint letelt a 24 óra a rendszer másodpercre pontosan küldte a jelentést az alkalmazáson keresztül, hogy mennyi a számlaegyenleg. Furcsaság a történetben, hogy még pár nap elteltével is a folyószámlán zárolva jelenik meg az egyenleg. Hívtam is a BKV helpdesket, és a hiba nem náluk van. Banktól függően 5-10 munkanap ahogy kiveszik zárolás alól azt az összeget. Nem azért, mert 24'500 Ft nem a világ vége, de azért kedves Raffeisen ne üljön már a pénzen. Még egy nagy piros pont a Bubi-nak amiért gyors és pontos. A bankomat inkább most nem pontoznám. Legalább jó helyen van a zsé.

Végre a kerózás:
Évek óta nagyon kíváncsi voltam milyen. Mikor indult sok hír volt róla, azóta viszont leült az érdeklődés.
Maga a kerékpár egy sima 3 sebességes agyváltóval felszerelt városi monstrum. Semmihez nem tudom hasonlítani, mert totál egyedi. Összesen (a karbantartó srác szerint) 30 kg. Baromi nehéz. Az agyváltó azonban segít a dolgon. A legmagasabb fokozatot csak hegyről lefele használtam, középső tempós haladáshoz jó, az alsó meg lassú városnézéshez. Mivel inkább várost nézni, meg fotózni szerettem volna, így többnyire a legalsó fokozatot használtam. Nem akartam leizzadni, és hamar kimerülni. A fékek ha jól láttam (sötét volt) sima dobfékek. Blokkolni csak hegyről lefele fogsz velük, és akkor is 4 ujjal kell rángatnod a fékkart. Viszont jól adagolhatóak, és a leghülyébb turista sem fog vele fejre állni, valamint tökéletesen időjárás álló. Mivel az agyon belül történik a fékezés környezeti hatások (eső, sár, jég, homok stb) nem befolyásolják a fékezést. 
Ami különösen tetszett, hogy indulásnál azonnal kapcsolt az első-lámpa. Ez is kb hülye biztos. Nem kell semmire sem figyelned, mert mindig kresz kompatibilis, és biztonságos. A lámpának (és a rikító színnek köszönhetően) látnak a forgalomban részt vevők. A hátsó piros lámpa még megállás után is jó percekig világít, szóval egy lámpás megállónál nem maradsz tök sötét. Láttam egyébként szembe jönni Bubit, és abszolút jó az első lámpának is a fénye. 
A kerékpárt indulás előtt pár másodperc alatt testre szabhatod a nyeregmagasság beállításával. Bár itt ki is merült a testreszabás lehetősége. Nyeregnél dőlésszöget állítani nem tudsz, ami miatt néha keresgélnem kellett az álló kerók között, mert némelyiknek felfele állt a nyerge. Nem tudom ki szereti eljátszani a diótörőt, de én szeretem a vízszintesen beállított nyerget. Érdekes, de a nyeregcsövet úgy tervezték, hogy egy szintnél tovább nem tudod kihúzni a vázból. Ez mondjuk jó a lopások ellen, de nem tudom, hogy egy 2 méternél magasabb ember is vajon kényelmesen használná-e a kerókat. Nekem a 178-as magasságommal ez nem volt probléma.
Ami még tetszett a fékkarok pozíciója. Gyakran látom, hogy mások milyen értelmetlenül magasan pozicionálják a fékkart, de itt az összes gépen jó szögben voltak beállítva. Egyszer sem volt kényelmetlen. Ha már kényelem: A nyergek tipikusan városi, jól párnázott nyergek. Rövid távon kényelmes mindenkinek. Száz km felett meg már úgysem bubival mész. Távra nem tudom mennyit mehettem, de a végére sehol sem nyomott, vagy fájt stb. Kényelmesebb, mintha a saját Selle Italia SLR nyergemmel tettem meg volna ugyan ezt a távot a merev géppel.
A pedálok mindenhol jók voltak, nem csúszkált egyik sem. A markolatok mindenhol egységesen ergonomikus volt. Valami Ergon féle koppintás talán. Egy egész napos tekerés után azonban moss kezet, mert kesztyű nélkül bizony szükséged lesz rá.

A kerékpárok műszaki állapota meglepetésemre egészen jó. Összesen egy volt amit leamortizálva láttam (nyereg az ég felé nézett) de kb ennyi. Amire azt írja a rendszer hogy bérelhető, és villog a bérelhető lámpa a hátsó kerék felett az mind tökéletesen használható. 24 keró közül egyetlen egy volt, ahol az agyváltó rakoncátlankodott. Lefele  csak nehezen vitte a fokozatot. Ha azt vesszük, hogy ez a 24 próbált kerékpárból nem éri el az 5%-ot sem, akkor ez nagyon jó arány. Nem tudom ki tartja karban ezeket a gépeket, de tessék nekik gratulálni (béremelést neki!). Illetve a rendszer is jó, mert ami nem kölcsönözhető (gondolom valami probléma miatt) azt nem engedi bérelni. Volt, hogy belefutottam 1-2 ilyen kerékpárba, de ez nem volt gond, mert mellette mindig állt minimum 8-10 másik ami meg vihető volt. 

Van egyébként lehetőség bejelenteni, hogy ha hibás kerékpárt, dokkolót, stb találsz. Az applikáción belül egy egészen egyszerű menün beállíthatod, hogy mi a rossz, és majd gondoskodnak róla. 

 bubi_hiba.png

Nap közben többször találkoztam Bubis alkalmazottal. Először még nap közben egy fiatal sráccal, aki az üres állomásokra vitte egy kerós utánfutóval a bubikat. Akkor pont nem tudtam merre kellene tovább mennem a szállodám felé, és megkérdeztem, hogy merre van a legközelebbi Bubi lerakó. Szegény pont új volt, és csak nézett ő is, de 3 perc alatt csak összehoztuk. Az esti órákban pedig a kocsis alkalmazottal találkoztam. Eltéveszthetetlen fehér autó, iszonyat sárga villogóval és hatalmas bubis matricával. A srác aki kiszállt belőle szintén irtó jó fej volt. Dumáltunk egy kicsit. Mondta, hogy volt itt már náluk minden. Próbálták ellopni a kerót, de nem ment. Van egy beépített GPS benne, szóval csak az extra hülyék próbálkozzanak a lopással. Volt olyan, hogy 10 méter magas szikláról dobták le a kerót betonra, de semmi baja nem lett. 

Vissza a keróra:

Elsőnek felülve nagyon furcsa volt, hogy nem látom az első kereket. Hátra nézve meg nem látom a hátsó lámpát, hogy világít-e. Főleg, hogy az összes kerómon látom az első kereket. A FAT-ről meg nem is szólva. Ott egy irtó kerék pörög előtted. Itt meg semmit nem látsz. Megszokható, csak fura. Érezned kell hol az első kerék, mint egy hosszú motorház térrel rendelkező kocsi esetében. Az is furcsa volt, hogy nem láttam a hátsó lámpát. Mivel főleg este tudtam kerékpározni, és megrögzötten ellenőrzöm, hogy ég-e a lápa a saját keróimon ez furcsa volt. De MINDIG égett az összes lámpa. Kb az ötödik Bubi után elkezdtem bízni a rendszerben. A prizma is mindig rajta volt a kerekeken. Furcsálltam is, mert azt hittem, hogy ezeket majd élelmes "újrahasznosítók" fogják magukhoz venni, de nem. Mindegyik kerékpáron rajta volt. Akár viszik-e a prizmákat, akár nem az összes Bubi kersz kompatibilis és biztonságosan látható. Egyébként jut eszembe, hogy a gumikon körbe reflexcsík van, szóval még ha a prizmák el is tűnnének akkor is van oldalról fényvisszaverő réteg. Ismételt piros pont!

Mint minden rendes városi, meg melóba járós kerékpár ennek is standard tartozéka a sárvédő. Szerencsémre szép időm volt, így ezt nem volt lehetőségem tesztelni.  De ahogy látom végig fut az egész keréken, szóval ezzel nem lesz gond. A Bubira felkerült szoknyavédő is. Engem mondjuk pont nem érint, de aki szoknyában szeretne kerózni annak nagyon hasznos. Ismét piros pont, hogy a hölgyekre is gondoltak! 

(Hungarian Cycle Chic, Halász Áron fotója)

hungarian_bicycle_chic_halasz_aron_bubi_jo.jpg

Fejlesztési ötlet: ha már ennyi helyen van tábla a kerékpáron a táblák lehetnének fényvisszaverő matricázva Ártani senkinek sem árt, nappal tök ugyan úgy néz ki, éjszaka viszont egy plusz biztonsági faktor, ami ráadásul teljesen karbantartás mentes. Mint kb a rendőrautókon lévő matrica. Valami ilyesmire gondolok. Ha már ennyi hely van matricázni, akkor az legyen fényvisszaverő .rendor.JPG

reflective-5.jpg

Aminek az elején nem értettem az értelmét, de aztán baromi jól jött az az első csomagtartó volt. Néztem, hogy hogyan is tudnék beletenni bármit is. De elsőre nem jöttem rá. Aztán észre vettem egy sima gumi szalagot, ami a fejcső környékéről jött. Jó vastag, és baromi erős. A csomagtartó első felén van két kis fülecske, ahová beakasztva megfogta a hátizsákomat. Míg rá nem jöttem hogyan kell használni addig a hátamon volt a hátizsák, és igen csak aláizzadtam. Aztán hogy elkezdtem használni baromi jól jött. Nagyon könnyű használni, és annyira primitív hogy elrontani sem tudod. Ugyanakkor ha bárkinek sikerülnie is elrontani fillérekből cserélhető. Csak halkan jegyzem meg, hogy én is használtam hasonlót csomag rögzítésére, csak az autós gumipók volt, amit egy benzinkúton vettem még annó. Viszont azt fél év alatt kikezdte az időjárás. 

Szóval bárki is találta ki ezt a csomagtartót a gumit, és ezt az iszonyat primitív felépítést az tudta, hogy mitől döglik a légy. Esetleg talán lehetne itt több hosszúságú gumi szalag is, hogy ha nagyobb hátizsákot szeretnél rátenni, akkor legyen rá lehetőséged. Vagy esetleg egy kosár... Ismét jár a piros pont. 

Fejlesztési ötlet: ha lehetne egy mobil tartót rögzíteni a kormányra az nagyon hasznos volna. Főleg a GPS térkép miatt. Lentebb még majd írok a navigációról. Tudom egyébként, hogy telefon tartót közbringára még csak tervezni is nehéz, mert hogy rögzítem a telefont? Ha meg nem rögzítem, akkor meg az út rázza ki a helyéről. Próbáltam nézni külföldi példákat, hogy máshol hogyan is oldották meg (NY, Barcelona, Hangzhou, Taiyuan és Shanghai Kína, Párizs, London), de egyetlen helyen sem volt telefon vagy GPS tartó a kerékpárokon. 

Ami tudom nem sok mindenki fantáziáját mozgatja meg, de mégis nagyon hasznos tud lenni egy városi kerón az a csengő. Itt gondban voltam, mert mindegyik gépen rajta volt, de semmi kis pöcök vagy nyomóka nem volt. Először azt gondoltam, hogy az összesről letörték a pöcköt, mint ahogy én a sajátomról már egyszer kétszer. De nem! Kb a hatodik kerónál rájöttem, hogy az alsó recés részt kell tekergetni (jól van na lassan esett le, ez van)... és egészen jó csengő hangot ad. Jól használható, szintén elronthatatlan, és funkcionálisan tökéletes. Nem mellékesen pedig kressz szerint kötelező. Ismét piros pont. 

A kerékpár elején van a csomagtartónál egy lakat. Ezt két esetben van értelme használni. Első eset: kerózás közben beugrasz egy boltba, veszel ásványvizet, pár tojást otthonra, és addig lecsukod a kerékpárt egy lámpaoszlopnál. Ekkor is ketyeg az óra, szóval a 30 perces időhatárra vigyáznod kell. De legalább más nem viszi el az utcán lakatolás nélkül álló kerékpárt. Második eset: nincs a bubi parkolóban szabad dokkoló. Ilyen esetekre minden parkoló mellé tettek szabad rendes kerékpártárolót (Piros alapon EXTRA TÁMASZ CSAK MOL BUBI LERAKÁSÁRA), amihez odakötheted. Hasznos, hogy ilyenekre is figyeltek a rendszer tervezői. Ilyenkor neked már csak arra kell figyelned, hogy tényleg jelentkezz ki a kerékpár használatából (egyébként tovább pörögnek a percek). A rendszer látni fogja, hogy GPS alapján Bubi pont mellett van-e lecsukva a kerékpár, és ténylegesen befejezi a számlázást. Nagyon okos. 

A keró után a mögötte lévő rendszerről:

Mindegyikben van GPS, ami lopás esetén a cégnek jó, mert be tudják határolni merre is van. Ezt mondjuk sokan nem tudják, bár nem is kell, mert a sima felhasználó számára nem hasznos infó. 

A dokkolók szintén egyszerűek, és stabilak. Szó szerint vas oszlopok. A tetején mindegyiknek egy kis led, ami zölden villan és pittyen egyet, ha kiveszed vagy dokkolod a kerékpárt. Nagyon jó visszajelzés. Egy esetben nem működött csak a led a teszt alatt. A kerékpár be és kivétele a dokkolóból néha nem a legegyszerűbb mutatvány. Mikor van a csomagtartóban valami, akkor nekem pl soha nem sikerült. Az első kereket néha kicsit meg kell emelni, hogy be tudd helyezni a kerékpárt. Kivételnél szintén segít ha kicsit hátra fel emelet a kereket. Kell egy kis rutin a kerékpár be-kivételéhez, de amint ráérzel menni fog simán. Esetleg hölgyek vagy gyerekek számára néha elkélhet járókelők segítsége. 

mol_bubi_helyes_betetel_fb_poszt_20150327_hu.JPG

Mikor ki vagy vissza teszed a kerékpárt a hátsó kerék feletti konzol mindig szöveges visszajelzést ad az aktuális állapotról. Írja, hogy a kerékpár bérelve vagy éppen visszatéve. Ez már csak azért is jó, mert ha nem hallod a dokkoló csipogását (forgalom zaja vagy mondjuk hallássérültek esetén) akkor is mindig biztos lehetsz hogy ténylegesen most bérled a kerót vagy éppen dokkolod. 

Ha bármilyen problémád van akkor akár út közben is minden kerékpáron fel van tüntetve a központ telefon száma, a honlap elérhetősége, e-mail cím, a kerékpár száma, hogy bejelentsd a hibát, vagy lopást stb. 

A Bubi honlapján minden infót megtudsz amit csak szeretnél. Díjszabás, regisztráció, használat, felhasználói fiók és minden más ami kell. A honlap egyszerű, informatív és átlátható.

A mobil applikáció persze kicsit egyszerűbb, mint a holnap de pont a használhatóság miatt kiszedtek mondjuk olyan lényegtelen dolgokat, mint pl Hírek, meg Videotár. Ennek mondjuk örültem, hogy lényegtelen dolgokkal nem zsúfolták tele az appot. 

app2.jpg

Az appon belül látod, hogy te hol vagy (az itteni képen nem, mert már nem vagyok BP-en, de egyébként egy kis kék pötty, és az irányodat is jelöli), és a Bubi állomások helyét, illetve ha kiürült akkor azt is kiszürkítve, hogy oda ne menjél ha bérelni akarsz. Ez a térkép egyébként PDF formátumban is fent van ha szeretnéd lementeni magadnak. gps.png

Ami személy szerint nagyon hiányzott az a telefonos útvonaltervező. Mert ugye van a bubi térkép, de ott utcanevet beírni nem tudsz. Látod, hogy Te hol vagy (kis kék pötty nyilacskával), hogy a Bubi pont merre van és ennyi. Ha el akarsz találni egy számodra ismeretlen helyre, akkor be kell kapcsolnod egy másik appot párhuzamosan (IGO, Sygic, Google maps, Waze vagy ki éppen milyen appot szeret) és ugrálni a két alkalmazás között. Még egy ideig eljátszadoztam vele, de már egy 4-5 óra után kissé idegesítő tud lenni. Főleg úgy, hogy a telefont nem tudod magad előtt látni, mert nincs telefon tartó. Így zsebből kell mindig előkotorni, és 2-3 utcánként nézegetni, hogy jó fele jársz-e, közeledsz-e a célodhoz, + nézni a bubi maps-et is hogy hol a következő dokkoló állomás. Szóval körülményes kicsit. 

Van egyébként Bubis útvonaltervező, de ezt a teszt idején még nem tudtam, szóval telefonon nem volt lehetőségem tesztelni. Bár ahogy elnézem inkább PC-re szánták a használatát. Ha következőleg ismét BP-en járok, akkor már ki fogom próbálni. 

 utvonaltervezes.JPG

Ahogy egyébként a képen is látszik az útvonalat úgy tervezi meg, hogy belerakja a Bubi pontokat is, így ha hosszabb a táv a 30  perces menetidőnél, akkor oda visz egy csere pontra, hogy tessék kerót váltani, és így ingyen tudod megtenni az utat. Kifejezetten okos, köszi a fejlesztőknek!

A használata sajnos nem felhasználóbarát, mert az összes hajad kitéped, mire a gyalogos közlekedési mód helyett sikerül kiválasztani a Bubis verziót. Kb én is feladnám a használatát, ha nem tudnám, hogy már egyszer sikerült vele útvonalat terveznem. Buszra, meg hévre rögtön dobja az útvonalat, a Bubival meg szenvedni kell. A fenti képet kb akkor csináltam, mikor EGYSZER (ismétlem: egyszer) sikerült összehozni egy értelmes útvonalat. Ha egy sima turista lennék, akkor hagynám a fenébe a harmadik próbálkozás után. 

Megpróbáltam telefonon is megnyitni az útvonal tervező honlapot (még ha nem is vagyok BP-en egy próbát megér), de folyton átdobott a bkkinfo.hu-ra. Szóval ezt a lehetőséget mobilon most nem élvezhetjük. Itt egy  kis fejlesztés kéne. Főleg idegesít úgy, hogy számítógépen meg simán megy. Mobilon ténylegesen szeretnék útvonaltervezni (mert mobil), és pont nem érdekel az aktuális forgalmi változás betűvel kiírva. Térképet a népnek :)

bkkinfo.png

Összegezve:

24 Bubin ültem, és nem tudom mennyi km-t gyűjtöttem, de megérte. 18:06-tól egészen hajnali 00:51-ig kerékpároztam (számlatörténetből másodpercre pontosan látszik). A kerékpár jó. Ha azt nézem, hogy itthon minden ami az utcán van és nincs lebetonozva azt haza viszik, vagy legalább megrongálják (hülye itthoni mentalitás: minek vigyázni rá, hát közös!) akkor azt kell hogy mondanom, ez a bringarendszer kiállta az idő próbáját. A keró masszív, van benne anyag. Ennek egyedüli hátulütője a súlya, és hogy pont e miatt lassú. Viszont cserébe működik. Ha egy dokkolónál éppen van 1-2 hibás keró akkor is csak választasz egy másik kerót, beállítod a nyeregmagasságot és mész is. 

Teljesen kresz kompatibilis, biztonságos, és minden hülyének használható. Egész nap használhatod, ha megveszel egy 500 Ft-os napijegyet. Ha 30 percen belül dokkolod a kerékpárt, akkor 500 Ft-ból bejárhatod BP kulturálisan érdekes és szép részeit. Ha azt nézed, hogy turistaként veszel egy napijegyet (1650Ft), amivel rá vagy kényszerítve, hogy alkalmazkodj busz villamos és egyéb menetrendekhez, akkor nem csak hogy olcsóbb, de még praktikusabb is Bubit bérelned. Arról nem beszélve, hogy a 72 órás jegy és a heti jegy még olcsóbb arányaiban. budapest-24-oras-jegy.jpg

Fotózni, fagyit enni, múzeumba járni, munkába járni, iskolába járni, városban közlekedni a keró tökéletesen használható. Nehéz, de masszív, és működik mint egy orosz tank (mert abban még vót anyag he he).  Kár, hogy csak 1 estét volt alkalmam használni a rendszert. 

Ami jó: 

  • használható
  • olcsó 
  • bomba biztos, a kerók folyamatosan karban tartva
  • kényelmes
  • turistáknak, belvárosban dolgozóknak vagy tanulóknak ideális
  • személyre szabható (még ha ez ki is merül a nyeregmagasság állításban)
  • működik az egész rendszer
  • biztonságos (fékezés, lámpák, fényvisszaverők, csengő a helyükön és működnek is)
  • kedves és segítőkész support (telefonos élő kapcsolat is mind szuper kedves)
  • az üres dokkolókat töltik, folyamatosan viszik a kerékpárokat a tele lévő állomásokból az üres állomásokba

Ami kevésbé jó:

  • nehéz, ezért lassabb a többi kerékpárnál
  • útvonaltervezés hiánya mobilon, illetve a netes oldal nehezen használható. Ezen határozottan javítani kellene

Amit fejleszteni lehetne:

  • fényvisszaverő matricák
  • mobiltartó 
  • a PDF térképre tehetnének egy dátumot, ami jelölné, hogy mennyire friss, illetve ha volt frissítés (új dokkoló állomás pl) akkor tudjuk, hogy van frissebb verzió
  • még több Bubi állomás Budapesten
  • MÉG TÖBB VÁROS AZ ORSZÁGBAN NYILVÁNOS KÖZBRINGA PROGRAMMAL 

 

Update: Pénteken, azaz egy hét + 1 nap elteltével kedves bankom is végre feloldotta a 25'000 Ft zárolását, és végre levonta az 500 Ft-os Bubi bérlés összegét. Igazából meglepő, hogy egy BKK-s bringa bérlésénél pont  a bankom a gyenge láncszem, és a BKK a gyors és pontos. Szokni kell ezt még, hogy egy magyar cég gyorsabb, mint egy osztrák bank. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csovaz.blog.hu/api/trackback/id/tr8212532411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.05.30. 12:15:48

Úrjézus, a feléig bírtam olvasni, aztán legörgettem, hogy mennyi van még, megláttam, és feladtam. Kicsit túl sok vaker ez egy ilyen, már ezerszer kibeszélt dologról.

dementia praecox 2017.05.30. 14:46:09

A mindennapi használatban azért elég sok bosszúságot képes okozni. Sokszor lefagy az egész rendszer, s akkor nem jutsz kerékpárhoz, mehetsz gyalog, s elkésel mert hiába számítottál a bicajra, sokszor 15 biciklit is végig kell a kártyáddal tapogatnod míg végül hajlandó adni egyet (ha hajlandó), sokszor rossz az ülés rögzítése, s folyamatosan lecsúszik veled a nyereg a vázig, s orrodat a térdedbe vered tekerés közben, sokszor rossz a váltó, s vagy hajtás nélkül pörög körbe a pedál, vagy kihagy tekerés közben, s félfordulatokat ugrik a pedál, hogy a nyelved harapod át tőle, továbbá volt olyan, hogy rossz volt a fék, s olyan is, hogy a kormány úgy el volt ferdülve, hogy a bal karomat teljesen behajtva, míg a jobbat teljesen kinyújtva fogtam a kormányt. Szóval a napi használatban sok vele a bosszúság...

Misi.... 2017.05.31. 15:05:19

@dementia praecox: Köszi a plusz infót. Én ugye csak egy estét használtam. Hosszútávú tapasztalatom nincs a rendszerrel.

bmn 2017.06.02. 17:06:00

"a PDF térképre tehetnének egy dátumot":
Jogos a panasz, bár ha megnézed az alig látható "BKK Tájékoztatás 1610" feliratkát, akkor abban lehet, hogy el van rejtve a hiányolt infó... :-)
Ezt persze nem tudom, csak tipp, így ránézésre.
De ha belenézek a PDF-be, akkor jó tippnek tűnik, hiszen:
"A5_Bubi_web_HUEN_1610.cdr
...
Létrehozva: 2016.11.03"
:-)

Misi.... 2017.06.02. 17:33:53

@bmn: És tényleg. Ott van másodpercre pontosan. Na erre nem is gondoltam, pedig tök jogos. Bár kétlem, hogy egy átlag felhasználó a jobb klikk/properties /PDF fülön keresgéli a verziót.
A mellett, hogy igazad van, azért segíthetnek az átlag hétköznapi felhasználónak is, hogy oda biggyesztenek egy dátumot. Nem nagy extra munka. Főleg, hogy a honlapon is folyton írják, hogy bővülnek, meg mindig plusz pontok vannak a városban.
Köszi az infót.

Misi.... 2017.06.02. 17:38:11

@dementia praecox: A kártyára visszatérve: Írtad, hogy gyakran nem veszi. Én ezt ugye nem tudom, mert egy napos jegyet vettem. Ilyenkor miért nem próbálod meg a telefonszám + pin kód kombóval feloldani a kerót? Vagy kártyásoknak muszáj csak a kártyát használni és náluk pin kód nincs is?

bmn 2017.06.02. 18:35:49

@Misi....: Nem a properties-re gondoltam eredetileg (azt csak a tipp ellenőrzésére használtam), hanem a PDF-en lévő kis feliratra a jelmagyarázat alatt.
(Jó, persze ez nem jó megoldás, mert csak kb. ugyanannyira tájékoztat, mint a properties: aki tudja, hogy mit és hol kell keresni, az tudja "dekódolni", a pór nép nem.)
süti beállítások módosítása