Napi érdekesség
Egy igen érdekes működésű hátsó váltó, ami a kerék forgási sebességétől függően állította a hátsó váltó fokozatát. Egyetlen gyártó gyártotta, és rögtön kerékpárral együtt lehetett megvásárolni, ez is volt a kerékpár neve: Land Rider Autoshift.
Az eredeti reklám:
És egy kis magyarázatos videó + működés közben (angol nyelvet ismerők előnyben)
Pár képen egy jó állapotú hátsó váltó egy éppen eladó EBAY-ről (ami így magában nem használható egyébként):
Volna mondjuk egy olyan kérdésem, hogy hogyan is oldották meg, hogy ne éppen két fokozat között álljon meg a váltó? Meg hogy mi van ha éppen nem tekersz, de lejtőn lefele gurulsz és ő elkezdi pakolászni a váltót. Mikor következőleg terhelnéd megint a pedált már 4-5 fokozattal vagy magasabban, de a lánc még a régi fokozaton. Vagy ha eltömődik sárral, vagy ráfagy egy kis hó vagy eső stb stb.
De igazából mindegy is, mert a váltó nem terjedt el, aminek több oka volt. A kerékpár iszonyat nehéz, a váltó pedig rossz konstrukció volt. A szerelők sem szerették, mert nehéz volt szervizelni, már ha volt egyáltalán hozzá pótalkatrész. Így aztán bárki aki mégis ilyen kerékpárt szeretett volna azt az eladók nagyon gyorsan lebeszélték a szándékáról és ajánlottak neki valami rendes kerékpárt egy normális váltóval.
Még más érdekes váltórendszerek ITT
Csak ma ingyenesen lehet like-olni a csőváz facebook oldalt. Te se maradj le az akcióról :D