Megjelent az új Sram AXS
Ami tuti, hogy nem én vagyok a célközönség. Bőven elég nekem az 1x8, meg a 2x9. Kiismertem már a szokásaimat, a terepet, nem hajt a tuning láz, sem a grammánia. Még huszon éves koromban persze más volt a helyzet. Viszont mindig is imádtam a technikai fejlesztéseket. Régebben a Bikemagban (mikor még nem volt ennyi internetes forrás) az Eurobike-os részek voltak a kedvenceim. Az utóbbi időben csillió "fejlesztés" jött ki, amik inkább visszafelé vitték a keékpáripar szekerét. Millió új szabbvány, középcsapágy típus stb. Tudjátok mire gondolok.
Viszont ez az új cucc rendesen tetszik. Könnyű, egyszerű, szerelni egy álom, programozható gombok. A versenyzők imádni fogják. A gyári csapatok szerelői imába fogják foglalni a tervezők nevét. Nincs több rejtett bovdenvezetés (na jó a fék azért még ott van). Az ára a csillagokat veri, a nyeregcső árából komplett kerékpárt (egyesek használt aútót) lehetne venni. Ez a versenyzőket úgysem zavarja majd. Nekem meg tök mindegy.
A 20-25 órás működési idő egy hátsó váltónál egy túrázónak édes kevés. Ezzel nem fognak sivatagokat átszelni, és nem fognak Tour Divide-on rajthoz állni. De nem is ez a célközönség.
Ti mit gondoltok róla? Kommenteljetek alul.
Többi váltó ITT
Facebook oldal ITT