Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

Csőváz blog

Felt DD custom FAT

2017. április 01. - Misi....

img_4898.jpg

Végre volt lehetőségem egy rendeset menni a Felt-el. Eredetileg egy DD70-es, de a váltás és a fék kapott egy kis tuningot. Most X.0 carbon váltószett és XT fékszett teszi a dolgát. 

Amiért ezt a gépet rendeltem:

  • ebben az árkategóriában ő volt az egyedüli, aminek átütős kerekei voltak. 
  • Végre már nem a 170-es hátsó aggyal van szerelve
  • taper headset
  • millió csomagtartó szem, ez majd jól fog jönni túráknál
  • Xc geometria (a fat-ek többsége havas körülményekhez való geót kap, amitől kicsit lomhák lesznek kormányzásnál), ami még fontos, hogy Bluto kompatibilis a geometria, így később villát pakolhatok bele (bár nagyon nem igénylem)
  • integrált RaceFace hajtómű (ebben az árkategóriában még a négyszöges az általános)
  • végre acél kazettás hátsó agy (alig találni normális minőségű acél kazettás  iparis agyat, mind alu, hogy folyton venned kelljen a csere alu kazit)
  • elöl nem 1 lánctányéros rendszer: én szeretem a váltót. Nem vagyok híve az elöl 1 lánctányéros rendszerek ennyire erőszakos terjesztésének
  • jó a színe, és nincsenek agyon hajlítgatott csövei
  • A webshopbab éppen sale volt, -20%. Ráadásban találtam még -10% kupont is. Valamiért az angolok szeretnek kuponozni. Az ára még persze így sem volt olcsó, plusz a posta 150 fontba fájt, amit kicsit sokalltam, de az egyetlen egy keró, ami hozzá hasonló tulajdonságokkal bírt az a Rose Tusker volt. Ott sajna a konfigurátorból nem tudtam a nekem tetsző felszereltséget kihozni, csak vázat külön nem adnak el, illetve a FELT ár/érték arányban többet hozott. 

Röviden: ez a gép egy igazi fun bike. Jól mászik. Sosem kell félteni. Nincs sem villa se rugóstag, amit szervizelni kellene, vagy félteni hogy megkarcolódik. Az éves karbantartási költsége a "villának" és a forgáspontoknak 0 Ft. Mindenhol elmész vele. 

Most kb ugyan azt a túrát tettük meg, mint télen a -15 fokban, csak én most a fat-el jöttem nem a 26-ossal. Ami érezhető különbség volt, hogy sokkal kevésbé fáradtam el. Külsejéből nem ez jönne le, de nem nehéz tekerni. A 4.0-ás gumikat hosszú távon teljesen kényelmesen lehet hajtani. A társaságban volt egy 2,75-ös és egy 29-es gép is. Mindig partiban voltam velük. Egyszer sem maradtam le a buci gumik miatt. 

Balról: Scott 29x2.1                       Csepel 27.5x2.8                             Felt: 26x4.0  

img_4909.jpg

 Amin még változtatni fogok: 

  • a nyereg az első 20 km-en annyira nem lett kedvenc, de a végére már nem zavart annyira. Lehet hogy ő cserés lesz egy FSA carbon-ra
  • esetleg carbon nyeregcső-kormány, ez majd idővel még eldől. De addig is van itthon egy Race-Face nyeregcsövem, beleteszem hátha kényelmesebb
  • a hajtómű kap majd egy rendes védőfóliát, mert a mostani csak ideiglenes megoldás volt az idő szűke miatt
  • esetleg tubelessé alakítom
  • a többi már tényleg apróság

 A végére: a FELT valamiért az összes FAT-jét a DD fantázia névvel illette és ezen belül a számok különböztetik meg a különböző felszereltségeket. Valamiért nekem a DD-ről a melltartó méret jut eszembe (kövezzetek meg érte). Bár lefogadom, hogy direkt adták neki ezt a nevet. Ez már a nem kicsi kategória. Na akkor nézzünk is egy két példát csak hogy megőrizzük a blog "szakmai" jellegét. 

kepkivagasdjh.JPG

kepkivagasbnv.JPG

További szép fotók szép hölgyekről ITTtovábbi FAT ITT

Ha tetszett a post kövess Facebookon. Katt IDE és like.

Ha úgy gondolod, hogy az írás másnak is tetszene, akkor a megosztásokat megköszönöm. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csovaz.blog.hu/api/trackback/id/tr712394137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TrackStand 2017.04.23. 12:29:56

végre acél kazettás hátsó agy (alig találni normális minőségű acél kazettás iparis agyat, mind alu, hogy folyton venned kelljen a csere alu kazit)

ezt kifejtenéd bővebben, mert nem nagyon tudom értelmezni....

Misi.... 2017.04.23. 16:41:55

Az újabb iparis agyak főleg alu kazisak, szinte vadászni kell az iparis acél rotoros agyakat. Régebben a drágább agyak sajátja volt az alu kazetta, mert magasabb árért kaptál egy könnyebb verseny alkatrészt. Az alu rotorral spóroltak jó pár grammot, viszont a kazetta bemaródása miatt a rotortest élettartama elmaradt az acéléhoz képest. Erről beszélek:
www.sheldonbrown.com/images/aluminum-body.jpg
Manapság viszont az iparis agyakat főleg alu rotorral szerelik, és felkínálják, hogy vehetsz csere alu kazettát (ha van egyáltalán). Van persze helyből alu kazettás is, de ma már sokkal ritkább, mint régen.
Az alu bemaródást persze lehet csökkenteni (tartóbakos XT, vagy sram pg990 stb), de van még itthon 1-2 tartalék sor+lánc és azok nem mindegyike tartóbakos Így az acél rotor kifejezetten előny számomra.

FAT-nél 192-es átütősben meg már a gyártók túlnyomó többsége a 10-11 sebességes agyakat preferálja (az XD testet pont szerettem volna elkerülni pl). Mivel megtartottam volna az X.0 váltásomat, ami 3x9-es, és a Felt-en lévő hátsó agy pont jó volt. A kerót nem egyedileg építettem, hanem csak 1-2 alkatrészt cseréltem ezért szempont volt az is, hogy ne kelljen egy hátsó agycserét is beiktatnom, mert az plusz kiadás lett volna, amit nem szívesen tettem volna meg. Az ár erősen korlátozó tényező volt, mert nem szívesen mentem volna 350-400k fölé. De így az átépítéssel együtt is még bőségesen alatta maradtam. A megmaradt zsét más kiegészítőkre tudom így fordítani.
süti beállítások módosítása