Végre volt lehetőségem egy rendeset menni a Felt-el. Eredetileg egy DD70-es, de a váltás és a fék kapott egy kis tuningot. Most X.0 carbon váltószett és XT fékszett teszi a dolgát.
Amiért ezt a gépet rendeltem:
- ebben az árkategóriában ő volt az egyedüli, aminek átütős kerekei voltak.
- Végre már nem a 170-es hátsó aggyal van szerelve
- taper headset
- millió csomagtartó szem, ez majd jól fog jönni túráknál
- Xc geometria (a fat-ek többsége havas körülményekhez való geót kap, amitől kicsit lomhák lesznek kormányzásnál), ami még fontos, hogy Bluto kompatibilis a geometria, így később villát pakolhatok bele (bár nagyon nem igénylem)
- integrált RaceFace hajtómű (ebben az árkategóriában még a négyszöges az általános)
- végre acél kazettás hátsó agy (alig találni normális minőségű acél kazettás iparis agyat, mind alu, hogy folyton venned kelljen a csere alu kazit)
- elöl nem 1 lánctányéros rendszer: én szeretem a váltót. Nem vagyok híve az elöl 1 lánctányéros rendszerek ennyire erőszakos terjesztésének
- jó a színe, és nincsenek agyon hajlítgatott csövei
- A webshopbab éppen sale volt, -20%. Ráadásban találtam még -10% kupont is. Valamiért az angolok szeretnek kuponozni. Az ára még persze így sem volt olcsó, plusz a posta 150 fontba fájt, amit kicsit sokalltam, de az egyetlen egy keró, ami hozzá hasonló tulajdonságokkal bírt az a Rose Tusker volt. Ott sajna a konfigurátorból nem tudtam a nekem tetsző felszereltséget kihozni, csak vázat külön nem adnak el, illetve a FELT ár/érték arányban többet hozott.
Röviden: ez a gép egy igazi fun bike. Jól mászik. Sosem kell félteni. Nincs sem villa se rugóstag, amit szervizelni kellene, vagy félteni hogy megkarcolódik. Az éves karbantartási költsége a "villának" és a forgáspontoknak 0 Ft. Mindenhol elmész vele.
Most kb ugyan azt a túrát tettük meg, mint télen a -15 fokban, csak én most a fat-el jöttem nem a 26-ossal. Ami érezhető különbség volt, hogy sokkal kevésbé fáradtam el. Külsejéből nem ez jönne le, de nem nehéz tekerni. A 4.0-ás gumikat hosszú távon teljesen kényelmesen lehet hajtani. A társaságban volt egy 2,75-ös és egy 29-es gép is. Mindig partiban voltam velük. Egyszer sem maradtam le a buci gumik miatt.
Balról: Scott 29x2.1 Csepel 27.5x2.8 Felt: 26x4.0
Amin még változtatni fogok:
- a nyereg az első 20 km-en annyira nem lett kedvenc, de a végére már nem zavart annyira. Lehet hogy ő cserés lesz egy FSA carbon-ra
- esetleg carbon nyeregcső-kormány, ez majd idővel még eldől. De addig is van itthon egy Race-Face nyeregcsövem, beleteszem hátha kényelmesebb
- a hajtómű kap majd egy rendes védőfóliát, mert a mostani csak ideiglenes megoldás volt az idő szűke miatt
- esetleg tubelessé alakítom
- a többi már tényleg apróság
A végére: a FELT valamiért az összes FAT-jét a DD fantázia névvel illette és ezen belül a számok különböztetik meg a különböző felszereltségeket. Valamiért nekem a DD-ről a melltartó méret jut eszembe (kövezzetek meg érte). Bár lefogadom, hogy direkt adták neki ezt a nevet. Ez már a nem kicsi kategória. Na akkor nézzünk is egy két példát csak hogy megőrizzük a blog "szakmai" jellegét.
További szép fotók szép hölgyekről ITT, további FAT ITT
Ha tetszett a post kövess Facebookon. Katt IDE és like.
Ha úgy gondolod, hogy az írás másnak is tetszene, akkor a megosztásokat megköszönöm.