Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

Csőváz blog

FALKENJAGD titan bikes

2017. május 22. - Misi....

Ismét kedvencem: titán, Pinion, Gates Carbon drive, csúszó papucs, néhol Rohloff 

2005-ben kezdték az ipart, de csak maguknak, meg pár haverjuknak építettek kerékpárokat. Aztán szépen lassan kinőtték magukat. 

Sajnos ők nem csinálnak egyedi méretre kerékpárt, mert filozófiájuk szerint rendkívül kevés olyan eset van, amikor az egyénileg készült váz tényleges előnnyel járna. Ha nincs rövid láb, hosszú kar kombód, vagy extra rövid derekad a vázaik jók lesznek. Hát legyen igazuk. Azért ismerek egy két keróst, akinek mégis jól jönnek a custom vázak, de szerencsére elég nagy a választék a mesterekből, akik egyéni méretek alapján készítenek vázat. Akinek szüksége van rá úgyis utána jár. Eddig nekem sima stock vázaim voltak, és csak is a pénztárca kímélés miatt nem volt egyedi vázam. 

A honlapjuk egyszerű, de informatív. Angol-német. Mindent megtalálsz rajta amit kell. Bemutatkozás, filozófia, kerékpár konfigurátor, kiegészítő alkatrészek (stucni, kormány, villa, spacer stb mind mind titán),  kapcsolat, teszteredmények folyóiratokban. Akármennyire is egyszerű a honlapjuk van rajta böngészni való. Fél napot simán el tudok tölteni rajta böngészéssel, olvasással. 

A cégnek kereskedői és terjesztői nincsenek. Ők maguk értékesítik a kerékpárokat direktben a vásárlók felé. Ez a felfogás nagyon tetszik, mert nincsen köztes tag, aki hasznot húz. Gyártó=>vevő. Ennyi. Így az összes haszon náluk marad. Nem törekednek tömegtermelésre, és nem is akarnak nagyok lenni. Vannak vagy 6-an. Nincs szponzorált csapatuk, és egyetlen hirdetést sem láttam tőlük soha. Aki Falkenjagd-ot szeretne az úgyis tudja már mit akar. Nem egy fél oldalas hirdetés után veszel egy ilyen gépet. 

Idén a Taipei Cycle shown Pinionnal szerelt kerékpárjukkal egyébként díjat hoztak el.

di_award_falkenjadg_hoplit-1.jpg

 

Másik személyes kedvencem tőlük a szintén Pinion-os HEKTOR FAT. Elmondhatatlanul szép. Igazi off-road túrára teremtett gép. Ez előtt nincs akadály. Akárhol elmegy. De hogy egy kitámasztót is rászereltek azért az szentségsértés. 

falkenjagd-hektor_pinion-seitenansicht-1920x1050.jpg

A konfigurátorból látszik, hogy nem nagyon spórolnak. Alapból SLR titán nyerget, meg Ergon markolatot, Syntace stucnit, Tune agyat, DT villát és hasonló kategóriás alkatrészeket aggatnak a gépre. És ez csak az alja, ezen már csak tuningolni lehet. Tetszik ez a hozzáállás, hogy nincsenek meglepetés gagyi alkatrészek, mint más gyártóknál. Nem igazán céljuk a tömeg termelés, és az ár kordában tartása. Az érme másik oldala viszont az, hogy így sajnos az összes gépük 4-5-6000 eur felett van felszereltségtől függően. De hát mit vár az ember, ha kis sorozatszámban készült titán kerékpárokat akar venni high-end cuccokkal. 

Teszek még fel pár képet csak nyálcsorgatónak. Van itt minden. Túragép, országúti, gravel, verseny monti, 29. 27.5, elektromos túragép.

dsc00978.jpg

dsc01012.jpg

dsc01017.jpg

dsc01028.jpg

dsc01056.jpg

dsc01070.jpg

dsc01087-1.jpg

dsc01090-1.jpg

dsc01252-1.jpg

dsc01275.jpg

dsc01315.jpg

Még több Pinion

Még több FAT

Like a Facebookon

A bejegyzés trackback címe:

https://csovaz.blog.hu/api/trackback/id/tr7512464805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása