Történt, hogy éppen rohantam postára péntek délután, de megakadt a szemem egy érdekes kerón. Véletlenül a Huskeebike tulaja volt az, és egy Schindelhauer átépített kerót tekert. Nem tudtam mellette szó nélkül elmenni.
Figyeld meg a nyeregcsövet. Látsz rajta valamit?
A Sinderhauer egyébként is egy prémium német márka. Korábban már előkerült itt a blogon. De soha nem gondoltam volna, hogy itthon fogok össze futni egy példánnyal. Ráadásul pont az egyik legvagányabb kerójuk gurult előttem. Kinézetre abszolút Cannondale BadBoy, csak éppen a németektől. Ami viszont itt jobban tetszik, hogy a németek 24-es kerékkel szerelték (Cannondale már divatozik a 650B-vel). A kerék így kisebb, masszívabb, és jól gyorsítható. A geometriára azért odafigyeltek, és kicsit hosszabb a láncvilla, hogy stabil de reszponzív legyen a gép viselkedése. A keróra jellemző még, hogy mivel városi felhasználásra tervezték, elfordítható a stucni egy okos kis megoldás segítségével, és a pedál is felhajtható. Ez nem hangzik valami nagy dolognak, de ha éppen az előszobában akarod tárolni a géped, akkor 2 mozdulattal behajtod a kormányt, és máris el tudsz menni a keró mellett.
A váz bontható, és lánc helyett Gates Carbon Drive viszi az energiát a kerekekhez. Csendes, tiszta, tartós. Ideális városba, a hagyományos láncok élettartamának sokszorosával.
Ami nagyon tetszett még a gépen az a LightSkin nyeregcső. Teljesen letisztult, és van benne full Knight Rider mód :) Nem töri le senki a parkolóban, ha a tied mellé köti a tanyabájkját. Meg sosem hagyod otthon, mert nyeregcső nélkül azért mégsem mész melóba.
A keró ráadásul 2014-ben megkapta az IF Gold, és a Red dot "Best of the Best" díjakat. Ebbe a gépbe 1 perc volt beleszeretni. Kis városi garzonba olyan tulajnak aki szereti a sportos életmódot tökéletes választás.
De a bolt tulajának nem volt elég jó a gép. Fogta, és egy 1000 wattos motort dobott rá. Ha még hozzá vesszük, hogy egy átlagember 150 wattot ad le, akkor együttesen 1150 watt amit a kerónak átadsz. Nagyjából olyan 8xos az a terhelés, amit a hátsó fogaskerék kap. És mivel a tulaj ért az elektromos kerókhoz, és a kontrollerekhez így képes a keróból olyan gépet csinálni, ami már utcai forgalomban nem is vehet részt. De ha van véletlenül egy lezárt reptered, akkor akár 80 km/óra sebességet is elérhetsz.
Ez már nem a belépő kategória. Német kis szériás keró, Gates drive-al, és tuningolva egy 1000 wattos elektro motorral már bőven a pénztárcám határain kívül van. De a bolt tulaja szerint van rá kereslet. Nem mindenki akar megizzadni munkába menet. Gyorsan és hatékonyan tudnak a vársoban közlekedni. Én mondjuk még hagyományos láncot használok, de egy üzletembernek már fontos tényező vásárláskor, hogy ha beérkezik a melóhelyre akkor azt tiszta ruhában tegye. A szíjhajtás pedig nem olajozza össze a nadrágot.
Van még 1-2 dolog, amit meg sem elmítettem: pl a fékkarba integrált kis csengő nagyon vagány, és kresz kompatibilis, vagy a megoldás ahogy a hátsó hátomszöget lehet bontani irtó elegáns. Egy átlag ember ha nem tudja mit keressen fel sem tűnik neki, olyan szépen oldották meg.
A végére: nem ez nem szponzorált írás. Nem ismerem a tulajt, és továbbra sem vagyok az elektromos kerékpárok feltétlen rajongója. De ami tetszik az tetszik.
Csőváz blog Facebook oldala, Likeold és így nem maradsz le semmiről. A megosztásokért pacsi jár.