Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez

Csőváz blog

Kínai Narrow-Wide lánctányér teszt

2017. október 13. - Misi....

Még tavasszal rendeltem, és fél éve minden nap használatban van. Így ennek az időszaknak a tapasztalatait olvashatjátok.

img_5382.JPG

A melóba járós gépbe van beépítve 1x8-as lánc-sor kombóhoz. Szóval a felhasználási terület az város, és inkább aszfaltos túra hétvégente illetve meló után.

img_5387.JPG

Kicsit soká érkezett meg, és már tűkön ültem a végén. Szerencsére megérte várni rá. A kidolgozás szép, a lézer gravír mindenhol a helyén van, a kimarások szépek. Tudom, hogy vannak ennél vagányabb tervezésű és gravírozású lánctányérok, de mivel melóba járósba lett véve nem célom az hogy figyelem felkeltő legyen az összkép. 

Ami meglepett az az, hogy a tányéron hajtás irányban kis marás van a fogak elülső oldalán segítendő a lánc finomabb futását. Nagyobb márkáknál látni ilyet, de egy 2'500 Ft-ba kerülő tányértól ezt nem vártam volna. Dicséretes!

maras.JPG

Mivel 1 tányéros rendszerről van szó rendeltem hozzá extrában SS lánctányér csavarokat. Próbáltam olcsón megúszni, "melóba járni jó az acél is" felszólalással, de akárhogy kerestem nem találtam acél kivitelt. img_5384.JPG

Az már csak persze a felszerelésnél derült ki, hogy a hajtómű gyári csavarjai tökéletesek és egyáltalán nincs is szükség az SS csavarokra. Szóval ez extra kiadás volt. 

Az elmúlt fél évben semmilyen tisztítás, vagy karban tartást nem kapott. Direkt. A láncot sort azért tisztítottam lelkiismereti okokból. Kicsit sajnáltam is, hogy ennyire szarul bánok vele, de kíváncsi voltam mennyire kopás álló. Azt írják, hogy 7075-T6 aluból készült, de úgy voltam, hogy ennyiért csoda, ha alu egyáltalán. Az anyagminőséget nem tudom megállapítani, de mint a lenti képek mutatják minden számomra várakozáson felül teljesített. img_5667.JPG

És akkor 1-2 kép a tisztítás után:

 img_5675.JPG

img_5676.JPG

Minimális kopás látható rajta, de őszintén én sokkal rosszabbat vártam volna. Amint látszik a vastagabb fogak nagyobb helyen vették fel a kopást. Ez mindenképpen növeli az élettartamot.

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy már eleve egy olyan 8-as Sram lánccal szereltem össze az egészet, ami előtte futott pár ezrest, és a 0,75-ös nyúlásmérő már félig bele esett. Ha láncból és sorból is újat használok akkor tuti még ennyi kopás sem látszott volna. 

Egy régi XT első váltóval használtam láncterelő helyett (mert annyira azért nem bíztam benne), de egyetlen egyszer sem esett le a lánc, és egyszer sem vettem észre hogy a váltó visszaterelte volna a helyére. Lehet, hogy le is fogom szedni. Korábban mikor hagyományos váltós tányérral raktam össze a SS kerómat az első időkben míg össze nem kopott a rendszer lötyögött a lánc a tányéron. Na itt ilyen nem volt. Atom stabilan fogja a láncot a tányér. 

Verdikt: Mikor vettem fél éve 9 dolcsiért (postával együtt) simán megérte. Egyedül a postázás tűnt nagyon hosszúnak, de csak azért, mert már nagyon nagyon vártam.

Tartósság: Ahogy elnézem bőven van benne 1-2 szezon, illetve ha elkopik ez az oldal, akkor majd megfordítom. Kíváncsi vagyok hogy fordítva berakva működik-e még. Ha eljutok odáig, akkor ezt is megírom majd. Még ha évente is kell cserélni a 7-9 dolláros összeg nem fog a földhöz vágni. 

Vennék-e még egyszer? Simán. Jó vétel volt. Már használt és nyúlt 8-as Sram lánccal és szintén kopott Sunrace hátsó sorral működőképes a rendszer. Egyszer sem éreztem a lánctányéron semmit. Mintha új lenne a meghajtás összes eleme. Szépen, finoman, halkan működött a tányér. Az ebay egyébként kicsit szemét, mert első körben 4-5000 Ft környéki Narrow-Wide tányérokat dob fel. Facebookos fórumokon nagyon gyakran a drágábbik tányérokat ajánlgatják mert nagyon sokan nem tudják, hogy van olcsóbb verzió is. Kicsit keresgélni kell hogy a 2000-2500 Ft-os árban lévő tányérokat is megtaláljuk. Illetve amit mindenképp ki fogok próbálni következőleg az egy oval kialakítású tányér. EKfan gyárt sima és oval kialakításút is 104 BCD-vel. Egyébként meg amennyi távol keleti cég gyárt (khmm koppint) alkatrészeket ilyen jó minőségben nem félnék más márkáktól sem. 

Annyira megtetszett, hogy néha erősen gondolkozom, hogy a FAT-re is veszek egy Narrow-wide tényért, de még nem érett meg a döntés, hogy tényleg meg is valósítsam. Szerencsére nem az ár a visszatartó tényező, mert a Race Face tányérok töredékéért hozzá tudsz jutni. 

Linkek:

Lánctányér (EBAY)

Lánctányér csavar (EBAY)

EKfan Aliexpress bolt  (még az EBAY-nél is olcsóbb, kb itt 7,68 dolcsi a tányér postával együtt persze)

Bringabuzis friss installáció és pár link egy hasonló 1x9-es rendszerről

 

Csőváz blog Facebook oldala, Likeold és így nem maradsz le semmiről. A megosztásokért pacsi jár. 

A bejegyzés trackback címe:

https://csovaz.blog.hu/api/trackback/id/tr4112968601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deviantRider · http://bringablog.hu 2018.02.24. 20:12:05

Ehhh! :-) Nekem is ilyen lánctányérom volt, csak 32 fogasban. És ami külön poén, hogy én is ilyen csavarokat rendeltem hozzá. :)
süti beállítások módosítása