Nagyon tetszik a beszamolod a BB7-rol. Evekkel ezelott sokaig hasznaltam, majd sajnos eladtam a biciklimet tudva hogy talan sosem lesz ujra dh bringam. Szerencsere a sors ugy akarta hogy legyen, igy osszeepitettem egyet ujra, de ezuttal raszantam magam a hogy megismerkedjek a hidraulikus fekek vilagaval( amitol mindaddig igyekeztem tavol tartani magam).
Kezdtem egy avid elixir 5-el... Fogott fogott de nem annyira amennyire azt en szerettem volna. Igy par honap utan tovabb is adtam rajta. Es ekkor dontottem ugy hogy beinvesztalok egy slx m7000-re.
De sajnos ez sem hozta a vart eredmenyeket... Ez mar jobban fogott tobb lehetoseg volt rajta finomhangolasra.... De a fek egyszeruen onmagatol levegosodott. 1,5 evnyi folytonos legtelenites utan betelt a pphar amikor nyaralas elott kilegtelenitettem a fekeket majd mikor visszaerkezve tapasztaltam hogy ujfent levegosek 1 het egy helyben allas utan. Igy szepen eladtam oket es most varom a BB7 fekeket :)
A legnagyobb vicc amugy az slx m7000 fek storyban amugy az hogy en es meg 2 masik haver ugyanabban az idoben vettuk a fekeinket es mindkettojuknek ugyanezek a problemak leptek fel. Mindenfele legtelenitesi technikat probaltunk, szervizbe is vittem a fekeket h legtelenitsek... Meg rosszabb lett mint volt... Ugyhogy... Most varva varom hogy ujra igazi fekem lehessen :) ebben csak megnyugtatott a cikked.
Valami hasonlót láttam pár hete az alpinbike-ban. Eléggé rácsodálkoztam, hogy ez akkor most WTF??? :D Elöl nincs váltó, viszont hátul a legnagyobb kerék nagyobb, mint az első...
Ezeknél nem gond a keresztbe váltás? ;)
Piaci és versenyzői szempontból megértem, hogy fejlesztenek mindig valamit. De átlag bringásként én is úgy vagyok vele, hogy kellene a fenének ez. Én most pl a single-speed felé kacsingatok. (a fenti videóban az XC bringa állatul nézne ki SS-ként! :-D ) Nyilván erős meghatározó tényező, hogy mire használom a bringámat és úgy döntöttem, hogy elég nekem egy sebesség is. (gyakorlatilag csak terep bicajként használom a gépem, nem hegyi-bringaként) Szóval engem sem hat meg az ilyen technikai újdonság. Persze van olyan régebbi "újdonság", aminek én is jobban örülnék, ha jobban terjedne és idővel megfizethetőbb lenne.. Pl a szíjhajtás vagy/és pinion drive. :-)
Pedig igazad van. Az 1x váltás akkor bullshit, hogy ritkaságszámba megy. Már önmagában az, hogy a rugózósúlyt áttették a hátsó kerékre. Ott legalább már ez a tulajdonsága is elveszett. Simán rugózatlan tömegként jelenik meg.
Egyébként a jövő szerintem a Pinion. Persze előtte ezt a baromságot még kipörgetik.
Hát ha nem érintkeznek sós vízzel vagy izzadsággal, sós hólével, nedves közeggel akkor irtó sokáig bírják. A titán az ezerszer jobban bírja, mint az alu, vagy a réz. Pont a múltkor olvastam egy ilyen bejegyzést, mindjárt előkeresem és berakom a post-ba. Gondolom nem baj ha angol. ;)
Egyébként meg megoldható. Ha az alu és karbon közé üvegszál réteget tesznek akkor az ilyen ronda korrózió kiküszöbölhető.
huuuuvazzze...ez komoly? Meddig birjak ezek a vázak? nemrég futottam bele egyhirdetésbe, egy carbon, alu muff colnago csoda váz....most már értem, hogy miért nem gyártanak ilyen vázakat.
Carbon-titánnal van hasonló elváltozás?
@Burgermeister: Pont ezért írtam, mert szerintem a videóban ész nélkül használták. Direkt belemosni a külső koszt a csapágyakba nem okos ötlet. Egy most kezdő kerékpáros, aki keveset tud a karbantartásról, a csapágyak zsírozásáról, vagy egy hátsó kónusz beállításáról az ne fizessen drága tanulópénzt az ilyen videók alapján. Ha valaki elfogadja azt amit írtam, az okés. Ha meg nem, akkor az is okés. Semmi nem kötelező. Mindenki azt csinál ami szerinte jó.
Hátszelet :)
@M3Hellrot: Mint írtam:
1, mindenki azt csinál amit akar
2, én is szoktam használni, ésszel persze. Ha te normálisan használod a gőzborotvát, akkor valószínűleg ez az írás nem neked szólt, hanem olyanoknak, akik nálad kevesebb tudással rendelkeznek.
3, megyek én minden körülmény között. Nem kell félteni ;)
@Misi....: Nem a properties-re gondoltam eredetileg (azt csak a tipp ellenőrzésére használtam), hanem a PDF-en lévő kis feliratra a jelmagyarázat alatt.
(Jó, persze ez nem jó megoldás, mert csak kb. ugyanannyira tájékoztat, mint a properties: aki tudja, hogy mit és hol kell keresni, az tudja "dekódolni", a pór nép nem.)
Kerékpár, vagy ami engem érdekel és köze van a 2 kerékhez
Csőváz blog
Utolsó kommentek:
osborne 2019.06.15. 23:03:17
Bejegyzés: Chris Froome "baleset"
csigafasz · http://csigafasz.blog.hu/ 2019.03.10. 12:35:06
Sramnak csak a teleszkópjait szeretem :)
Bejegyzés: Sram AXS
_z_ 2019.01.14. 14:02:13
Bejegyzés: Közúti veszélyeztetés
Kornél Pásztor 2018.10.15. 09:34:29
Kezdtem egy avid elixir 5-el... Fogott fogott de nem annyira amennyire azt en szerettem volna. Igy par honap utan tovabb is adtam rajta. Es ekkor dontottem ugy hogy beinvesztalok egy slx m7000-re.
De sajnos ez sem hozta a vart eredmenyeket... Ez mar jobban fogott tobb lehetoseg volt rajta finomhangolasra.... De a fek egyszeruen onmagatol levegosodott. 1,5 evnyi folytonos legtelenites utan betelt a pphar amikor nyaralas elott kilegtelenitettem a fekeket majd mikor visszaerkezve tapasztaltam hogy ujfent levegosek 1 het egy helyben allas utan. Igy szepen eladtam oket es most varom a BB7 fekeket :)
A legnagyobb vicc amugy az slx m7000 fek storyban amugy az hogy en es meg 2 masik haver ugyanabban az idoben vettuk a fekeinket es mindkettojuknek ugyanezek a problemak leptek fel. Mindenfele legtelenitesi technikat probaltunk, szervizbe is vittem a fekeket h legtelenitsek... Meg rosszabb lett mint volt... Ugyhogy... Most varva varom hogy ujra igazi fekem lehessen :) ebben csak megnyugtatott a cikked.
Bejegyzés: Avid BB7 tartós teszt
hullajelölt88 (törölt) 2018.06.26. 22:50:28
Ezeknél nem gond a keresztbe váltás? ;)
Bejegyzés: 1x13-as váltás
deviantRider · http://bringablog.hu 2018.05.26. 12:37:40
Bejegyzés: Shimano XTR M9100
Burgermeister 2018.03.25. 07:44:02
Bejegyzés: Sram 1x váltás
droctor (törölt) 2018.03.24. 14:09:26
Egyébként a jövő szerintem a Pinion. Persze előtte ezt a baromságot még kipörgetik.
Bejegyzés: Sram 1x váltás
Misi.... 2018.02.25. 14:28:11
Egyébként meg megoldható. Ha az alu és karbon közé üvegszál réteget tesznek akkor az ilyen ronda korrózió kiküszöbölhető.
Bejegyzés: Galvanikus korrózió
deviantRider · http://bringablog.hu 2018.02.24. 20:12:05
Bejegyzés: Kínai Narrow-Wide lánctányér teszt
Burgermeister 2018.02.24. 12:34:45
Carbon-titánnal van hasonló elváltozás?
Bejegyzés: Galvanikus korrózió
Burgermeister 2017.07.18. 18:21:15
Bejegyzés: Specialized alu Chisel 2018
korcs75 · http://bringabuzi.blog.hu 2017.07.18. 15:40:31
bike-transalp.de/fileadmin/user_upload/live_seite/2017/img/etappe2/gallery2/bta2017e2%20%2840%29.jpg
Bejegyzés: Mike Schultz (lehet-e láb nélkül kerékpározni?)
Misi.... 2017.06.18. 13:07:20
Hátszelet :)
Bejegyzés: Gőzborotva, magasnyomású mosó, jet wash
Misi.... 2017.06.18. 00:52:22
1, mindenki azt csinál amit akar
2, én is szoktam használni, ésszel persze. Ha te normálisan használod a gőzborotvát, akkor valószínűleg ez az írás nem neked szólt, hanem olyanoknak, akik nálad kevesebb tudással rendelkeznek.
3, megyek én minden körülmény között. Nem kell félteni ;)
Bejegyzés: Gőzborotva, magasnyomású mosó, jet wash
Burgermeister 2017.06.14. 19:28:20
Bejegyzés: Gőzborotva, magasnyomású mosó, jet wash
2017.06.14. 16:07:17
5+éves XT agyaim jól el vannak vele ;)
Amíg te suvickolsz addig én inkább tekerek még egy fél órát.
Ja, és ne feledd, esőben meg sárban eleve ne menj ki tekerni, mert húha ...
Bejegyzés: Gőzborotva, magasnyomású mosó, jet wash
Burgermeister 2017.06.09. 05:42:06
Bejegyzés: Carbon... hát persze
akos27 2017.06.04. 00:59:50
Bejegyzés: Rohloff + FAT + Bikepacking
bmn 2017.06.02. 18:35:49
(Jó, persze ez nem jó megoldás, mert csak kb. ugyanannyira tájékoztat, mint a properties: aki tudja, hogy mit és hol kell keresni, az tudja "dekódolni", a pór nép nem.)
Bejegyzés: Mol Bubi turista teszt